معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان : از ظرفیت قرارگاه اجتماعی استفاده شود

۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - ۱۲:۵۰:۵۸
کد خبر: ۱۳۴۶۵۳۲
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان : از ظرفیت قرارگاه اجتماعی استفاده شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: قرارگاه اجتماعی ظرفیت پیگیری عملیاتی مصوبات فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با استفاده از توان نهادهای فرهنگی و اجرایی را دارد که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ ابوالفضل رفیعی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان، با تاکید بر ضرورت توجه به اقدامات ایجابی و تشویقی در اقدامات فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، خاطر نشان کرد: در موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیز باید قبل از برخوردهای قانونی، به مباحث فرهنگی و اقدامات ایجابی توجه داشت و از مشارکت های اجتماعی جهت تولید و توسعه محصولات فرهنگی حجاب بهره برد.

وی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و ساماندهی کودکان کار، همکاری بین بخشی دستگاه های متولی را ضروری دانست و گفت: باید مصوبات جلسات این حوزه با محوریت اداره کل بهزیستی استان با جدیت پیگیری شود تا اطمینان داشته باشیم مداخله به موقع انجام می شود و نسبت به ساماندهی کودکان کار، کاهش آسیب ها و برخورد با متخلفین اقدام لازم صورت می گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه تکدی گری جرم محسوب می شود و برای رفع این معضل اجتماعی باید برخورد لازم انجام شود، اظهار داشت: شهرداری ها در تمامی شهرهای استان باید نسبت به جمع آوری متکدیان اقدام نموده و با بررسی وضعیت معیشتی متکدیان نسبت به حمایت قانونی و توانمندسازی آنان اقدام کرد.

رفیعی همچنین تسریع در پیگیری اجرای طرح تفکیک زباله های شهری از مبدا را خواستار شد و گفت: با این اقدام ضمن کمک به افزایش بهداشت و سلامت جامعه، با معضل زباله گردی بویژه در بین بانوان و کودکان نیز با اولویت مقابله خواهد شد و در این راستا می توان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز استفاده کرد.

توسعه و ترویج فرهنگ نماز بویژه ادای نماز اول وقت در ادارات، برنامه ریزی دقیق در حوزه اوقات فراغت در راستای رعایت اصل عدالت در توزیع و دسترسی به امکانات اجتماعی برابر برای تمامی اقشار جامعه بویژه در مناطق کمتر برخوردار و توجه به شاخص های فرهنگی در ارزیابی ادارات از دیگر مسائل مورد تاکید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در این جلسه بود.

     انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز