استاندار زنجان:فعلا مصلحت این است به مرزها نروید

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ - ۰۷:۴۷:۳۰
کد خبر: ۱۳۷۵۷۱۳
استاندار زنجان:فعلا مصلحت این است به مرزها نروید
استاندار زنجان، با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی حرکت مردم و مشتاقان پیاده‌روی اربعین سیدالشهدا به سمت مرزها صلاح نیست، گفت: ازدحام، قفل ترافیک و گرمازدگی سه دلیل مهم برای خودداری مردم از رفتن به مرزها است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محسن افشارچی در پایان جلسه کارگروه امور زیربنایی‌ استان زنجان، با اشاره به اهمیت حفظ سلامت زائران همایش پیاده روی اربعین، افزود: با توجه به قفل شدید ترافیک در مرزها و ازدحام جمعیت، عبور و مرور مختل شده  و سرویس دهی نیز قطعا با مشکل مواجه می شود.

وی تصریح کرد: از مردم درخواست می کنیم به خاطر مشکلات عبور و مرور ناشی از ترافیک سنگین در مرز ها، از حرکت به سوی مرزها خودداری کنند.

استاندار زنجان، با بیان اینکه این درخواست ها بر اساس اعلام ستاد مرکزی اربعین است تصریح کرد: لزوم توجه به اطلاعیه ها و درخواست های ستاد اربعین، به خاطر رفاه حال مردم است.

افشارچی جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از ازدحام جمعیت را تنها یکی از مزایای عدم حضور زائران در شرایط پیک ترافیک در مرزها عنوان کرد و افزود: عدم سرویس دهی مناسب به خاطر جمعیت زیاد حاضر در مرزها،  قطعا نارضایتی  زائران را به دنبال خواهد داشت که نرفتن به مرزها در شرایط فعلی،  مانع از بروز این مشکلات خواهد بود.

 وی به مرزهای جدید و جایگزین اعزام مشتاقان پیاده روی اربعین از این مرزها هم اشاره کرد و گفت:  با وجود اینکه، تاکنون حدود ۱۳ هزار نفر از مرز تمرچین برای شرکت در پیاده روی اربعین، اعزام شده‌اند اما با این حال، به خاطر استقبال زیاد از پیاده روی اربعین و ازحام مشتاقان، همچنان از مردم درخواست می‌کنیم که  تا اطلاع ثانوی از حرکت به سمت مرزها خودداری کنند.

استاندار زنجان از  پیگیری های خود از وضعیت مرزها در استان‌های ایلام و کرمانشاه نیز خبر داد و  افزود: استعلام از استانداران ایلام و کرمانشاه حاکی  است که این 2 استان، در خصوص پارکینگ وسایل نقلیه شخصی، با کمبود مکان مواجه شده‌اند و ترافیک در این مرزها قفل شده است.

افشارچی، البته این را هم گفت که با  توجه به صدور مجوز حرکت اتوبوس های ایرانی به داخل عراق، مشکل ترافیک و ازدحام در مرزها، تا چند روز آینده حل خواهد شد.

 وی افزود: اما همچنان  از مردم می‌خواهیم از حرکت به سمت مرزها خودداری کنند و بر اساس اعلام و اطلاعیه های  ستاد مرکزی اربعین حرکت کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.   انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز