یک ابتکار مهیج در یک استان کشور / کتابخانه‌ها رایگان کتاب را به خانه شما می‌آورند!

۱۴۰۱/۱۲/۰۵ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۹۵۲۷
یک ابتکار مهیج در یک استان کشور / کتابخانه‌ها رایگان کتاب را به خانه شما می‌آورند!
معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با اجرای طرح پیک کتاب اعضای کتابخانه‌ها می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را بدون مراجعه حضوری درخواست داده و دریافت کنند.

به گزارش برنا؛ حسین رحمانی‌زاده درباره اجرای طرح «پیک کتاب» در کتابخانه‌های استان زنجان، اظهار کرد: پیک کتاب، از دوران شیوع ویروس کرونا در برخی از کتابخانه‌های استان زنجان اجرا می‌شود و با اجرای این طرح اعضای کتابخانه‌ها می‌توانستند کتاب‌های مورد نظر خود را بدون مراجعه حضوری درخواست داده و دریافت کنند.

وی افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا کتابخانه‌ها نیز به تبع بسیاری از اماکن خدمات حضوری نداشتند و به دنبال راهی بودیم که خدمات کتابخانه‌ها را ادامه دهیم که با اجرای طرح «پیک کتاب» کتاب‌ها برای اعضا کتابخانه‌ها ارسال می‌شد.

این مسئول تصریح‌ کرد: اطلاعات کل کتابخانه‌های استان در سامانه samanpl.ir موجود است و کاربران می‌توانند کتاب موردنظر را سرچ و از بودن آن اطمینان یابند و بعد از پیدا کردن کتاب می‌توانند با کتابخانه تماس گرفته و درخواست ارسال کتاب داشته باشند.

رحمانی‌زاده ادامه داد: در حال حاضر نیز «پیک کتاب» به عنوان یک خدمت جدید جاری است و افراد می‌توانند به صورت تلفنی درخواست ارسال کتاب را داشته باشند. همچنین در طرح پیک کتاب، کتاب‌ها به‌صورت رایگان برای متقاضیان ارسال می‌شود.

معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه پیک کتاب در کتابخانه‌های سهروردی، مهدوی، سیدافضل موسوی، استاد رضا روزبه و کتابخانه‌های الزهرا (س) و علامه طباطبایی ابهر اجرا می‌شود که به دنبال توسعه آن به همه کتابخانه‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: درخواست ارسال کتاب از طریق تماس تلفنی است و اعضای کتابخانه‌ها در سامانه samanpl فقط می‌توانند کتاب را رزرو کنند تا به کسی امانت داده نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز