شهر نیک پی بیشترین میزان بارندگی در استان زنجان را به خود اختصاص داد

۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۲۳:۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۴۸۱۷۱۸
شهر نیک پی بیشترین میزان بارندگی در استان زنجان را به خود اختصاص داد
کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: بیشترین میزان بارندگی های روز گذشته /چهارشنبه / در مناطق مختلف این استان با ۱۹.۷ میلیمتر در شهر نیک پی زنجان ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛حسین سلطانی گفت: بارش های رگباری و تگرگ روز گذشته موجب آبگرفتگی و انسداد جاده زنجان - تبریز، جاری شدن سیل در روستای دولاناب بخش زنجانرود، سیلابی شدن رودخانه در ماهنشان و آبگرفتگی تعدادی از واحدهای مسکونی در روستاهای اندآباد علیا، نیک پی و اندآباد سفلی شد و به مزارع و باغات پنج روستای واقع در بخش زنجانرود و چهار روستا در چورزق طارم نیز خساراتی وارد شد.

وی با بیان اینکه امروز نیز احتمال بارشهای رگباری در برخی مناطق استان وجود دارد، یادآورشد: روزهای یکشنبه و سه شنبه موجی از این استان عبور خواهد کرد که بارش های پراکنده و رعد و برق را به همراه خواهد داشت.

سلطانی اظهار کرد: تا روز شنبه هفته آینده شرایط جوی در این استان پایدار بوده و دماها افزایش خواهد یافت.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و یادآورشد: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.انتهای پیام

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۰ و ۲۷ درجه، ابهر ۱۱ و ۲۵ درجه، خرمدره ۱۲ و ۲۵ درجه، آببر ۱۹ و ۳۴ درجه، سلطانیه هشت و ۲۴ درجه، قیدار ۹ و ۲۶ درجه و ماهنشان ۱۳ و ۲۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز