چاقوی زنجان؛ صنعتی که نیازمند برندسازی است

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۱۹:۱۹:۵۸
کد خبر: ۶۶۵۴۰۲
چاقوی زنجان؛ صنعتی که نیازمند برندسازی است
حال حاضر حدود 1500 نفر در استان زنجان در زمینه چاقوسازی مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: فعالیت این تعداد نیروی انسانی در صنعتی چون چاقو، می‌طلبد تا با مدیریت و برنامه‌ریزی لازم، در راستای برندسازی این صنعت تلاش مجدانه صورت گیرد. علاوه بر مدیریت در این عرصه، باید برای رونق این صنعت در سطح جهانی، تنوع محصولات نیز مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان ؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تاکید کرد: صنعت چاقوی زنجان، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند مدیریت و تنوع محصول است.

 یحیی رحمتی با بیان اینکه در عصر حاضر یکی از نیازهای ضروری صنایع‌ مختلف در دنیا به‌ویژه صنایع‌دستی، مقوله برندسازی است، افزود: بی‌تردید کسب درآمد از طریق محصولات تولید شده در عرصه صنایع‌دستی، یکی از نیازهای امروز کشور در بحث درآمدهای غیرنقتی به‌شمار می‌رود، این در حالی است که برای رونق‌بخشی به این صنعت، نیاز به برندسازی داریم.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر حدود 1500 نفر در استان زنجان در زمینه چاقوسازی مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: فعالیت این تعداد نیروی انسانی در صنعتی چون چاقو، می‌طلبد تا با مدیریت و برنامه‌ریزی لازم، در راستای برندسازی این صنعت تلاش مجدانه صورت گیرد. علاوه بر مدیریت در این عرصه، باید برای رونق این صنعت در سطح جهانی، تنوع محصولات نیز مدنظر قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به ارز‌آوری بیش از 3 میلیون دلاری صنعت چاقوی زنجان در طول سال، از استقبال خوب گردشگران و مسافران از این صنعت در زنجان که قدمتی طولانی دارد خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه همه ساله شاهد استقبال خوب گردشگران و مسافران از این صنعت در زنجان هستیم که برای تداوم این روند، چاره‌ای جز اعمال برخی مدیریت‌های لازم در راستای نزدیک شدن صنعت چاقوی زنجان به یک برند جهانی نداریم و تحقق این مهم می‌تواند فعالان این عرصه را به حضور در این عرصه تشویق کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان همچنین با بیان اینکه تا به امروز تلاش شده است که صنعت چاقوی زنجان در ایام خاصی از سال همچون تعطیلات نوروزی با برپایی نمایشگاه و غرفه‌های مخصوص، بیش از گذشته به مسافران و گردشگران شناسانده شود، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال خوب گردشگران از استان، باید از این فرصت برای رونق هر چه بیشتر صنعت چاقوی زنجان که هم‌اکنون با 350 کارگاه در حال فعالیت است، استفاده کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز