مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایهگذاری استانداری زنجان پیشنهاد کرد؛

سنجش کمّی و کیفی از عملکرد و تاثیرگذاری اعتبارات صندوق توسعه ملی

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۰:۵۸:۲۲
کد خبر: ۶۶۶۶۲۳
سنجش کمّی و کیفی از عملکرد و تاثیرگذاری اعتبارات صندوق توسعه ملی
مسعود اطاعتی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری زنجان با تاکید بر ضرورت توجه به شیوه های توزیع اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان های کشور، پیشنهاد کرد؛ صندوق توسعه ملی با همکاری وزارت‌ کشور و وزارت اقتصاد، سنجش کمّی و کیفی از عملکرد صندوق داشته باشند تا اثرگذاری خود در برنامه‌های آتی صندوق را نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ توجه به اولویتها در توزیع اعتبارات صندوق در استانها ضروری است

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری زنجان با تاکید بر ضرورت توجه به شیوه های توزیع اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان های کشور، پیشنهاد کرد؛ صندوق توسعه ملی با همکاری وزارت‌ کشور و وزارت اقتصاد، سنجش کمّی و کیفی از عملکرد صندوق داشته باشند تا اثرگذاری خود در برنامه‌های آتی صندوق را نشان دهد.

مسعود اطاعتی در جلسه بررسی عملکرد صندوق توسعه ملی در استان‌ها که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شد، با اشاره به گزارش عملکرد سال‌های 92 تا 96 صندوق توسعه ملی، افزود: اگر همراه با این گزارش، یک سنجش کمّی و کیفی از نقش صندوق توسعه ملی در تولید ناخالص داخلی، طی سال‌های مورد اشاره نیز انجام می‌شد، کمک شایانی می‌کرد تا استان‌ها پیشنهادات خود را به‌صورت کاربردی و بر اساس سنجش و مطالعه ارائه دهند

وی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی استان برای احداث باغ ها، ادامه داد: بدلیل صرف زمان و عدم تخصیص اعتبار، عملا قراردادی در این بخش منعقد نمی شود که انتظار می رود در برنامه‌های آتی صندوق، این موضوع در نظر گرفته شود، ضمن این‌که تعداد قراردادهای ابلاغی استان نیز 18 مورد است که باید کاهش پیدا کند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری زنجان، اضافه کرد: ابلاغ اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی به بانک‌های غیرتخصصی در استان نیز مشکلاتی ایجاد کرده است، به‌طوری‌که بعضی از بانک‌ها حتی یک مورد قرارداد هم نتوانسته‌اند منعقد کنند، لذا ضروری است مسئولین صندوق، این موضوع را نیز پیگیری کنند.

وی در خصوص صادرات نیز، اضافه کرد: به نظر می‌رسد که اگر صرفا شرط صادرات برای ارائه تسهیلات ارزی مورد توجه قرار گیرد و صرفه‌جویی ارزی در نظر گرفته نشود، مشکلاتی در پی داشته باشد.

اطاعتی به نوسانات شدید نرخ ارز در ماه‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: باید در سریع ترین زمان ممکن، راهکار مناسبی جهت کاهش نرخ ارز برای پوشش منابع صندوق توسعه ملی اندیشیده شود.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت توجه به اولویت‌ها و عدالت توزیعی اعتبارات صندوق در استان‌ها، اظهار کرد: تا زمانی که نظام برنامه‌ریزی آمایشی، جایگزین نظام برنامه‌ریزی بخشی نشود، استان‌های برخوردار، بیشترین استفاده را از صندوق توسعه ملی خواهند داشت که ناشی از آئین‌نامه‌ها و امکاناتی است که استان‌ها دارند و در این زمینه باید دقت نظر بیشتری صورت پذیرد.

وی با بیان این‌که صندوق توسعه ملی، اساسا به این دلیل تشکیل شده که منابع تجدیدناپذیر بتوانند آفت‌زدایی اقتصادی را داشته باشد، گفت: بنابراین نحوه توزیع اعتبارات صندوق در استان‌ها، نمی‌تواند این هدف را محقق کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز