معاون آموزش متوسطه و نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در استان زنجان:

شورای عالی آموزش و پرورش مرجع اصلی سیاست گذاری در حوزه تعلیم و تربیت است

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۷:۳۹:۲۱
کد خبر: ۶۷۳۳۸۶
شورای عالی آموزش و پرورش مرجع اصلی سیاست گذاری در حوزه تعلیم و تربیت است
وی افزود:این شورا وظیفه دارد بسترهای قانونی اجرای سیاست ها و دست یابی به اهداف نظام آموزش و پرورش را فراهم نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان ؛ محمود شهبازی معاون آموزش متوسطه و نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در استان زنجان گفت: شورای عالی آموزش و پرورش بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ، مرجع سیاست گذاری آموزش و پرورش می باشد.

محمود شهبازی در گفت و گویی ابراز داشت:شورای عالی آموزش و پرورش بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ، مرجع سیاست گذاری آموزش و پرورش می باشد.

وی افزود:این شورا وظیفه دارد بسترهای قانونی اجرای سیاست ها و دست یابی به اهداف نظام آموزش و پرورش را فراهم نماید.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در استان تصریح کرد:ازجمله وظایف این شورا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-بررسی و تصویب برنامه های درسی و تربیتی

2- تایید انطباق کتاب های درسی با برنامه های مصوب شورا

3-بررسی و تصویب مقررات اجرایی یا انضباطی مدارس

4- تصویب آئین نامه و مقررات امتحانات مدارس

5-بررسی و تصویب ضوابط ارزشیابی نظام آموزشی

6-بررسی و تصویب مقررات و اصول لازم برای گزینش و تربیت و استخدام معلمان

نماینده ی شورای عالی آموزش و پرورش در استان زنجان  ادامه داد: ما باید برای تحقق اهداف و چشم انداز تعیین شده در سند تحول بنیادین مدرسه را کانون آموزش برای خوب زیستن و با دیگران زیستن و همین طور آموزش برای بکار بستن تبدیل کنیم.

شهبازی تصریح نمود:در همین راستا  ابزار تحقق اهداف مذکور، سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور می باشد که در واقع نقشه راه و به مثابه قانون اساسی برای تحولات همه جانبه آموزش و پرورش می باشد.

این مقام مسئول گفت:لذا برای هماهنگی بیشتر و اجرایی نمودن بهتر این اهداف شورای عالی آموزش و پرورش نشستی را با نمایندگان این شورا در استان ها در تاریخ های  24 و 25 بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد نمود که ضمن ارائه گزارش ها و برنامه ها و فعالیت های استان ها در زمینه اجرای سند تحول بنیادین و اقدامات تبیینی و نظارتی جهت اجرای مطلوب مصوبات شورا در خصوص شناسایی خلاء های قانونی و بررسی مصوبات شورا بحث و تبادل نظر خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت:در این جلسه دو روزه که از برنامه های خوب شورای عالی می باشد، اعضا شورای عالی علاوه بر تبادل تجربیات ، در جریان چگونگی اجرایی شدن مصوبات و همچنین مشکلات و خلاء های قانونی در مسیر تحقق سندقرار می گیرند.

وی یادآور شد:در این جلسات تاکنون هم نمایندگان و هم شورای عالی به جمع بندی های خوبی رسیده اند وبراین اساس نمایندگان استان ها با آشنایی بیشتر و اراده قوی تر جهت اجرایی نمودن هرچه بهتر مصوبات به استان ها باز می گردند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز