تمدید مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه:

همایش بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه مشارکت‌های مردمی استان زنجان

۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۰:۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۷۹۶۷۲
همایش بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه مشارکت‌های مردمی استان زنجان
علی بیات رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان زنجان: تعلیم و تربیت همواره با مشارکت به مفهوم اعم آن معنا می یابد ، پیچیدگی های مسایل تعلیم و تربیت و در مفهوم اخص آن " تربیت " به نحوی است که می توان به جرات اذعان داشت که بدون مشارکت های مردمی نمی توان قافله تعلیم و تربیت را به سر منزل مقصود رساند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان:

بنا بر اعلام اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان زنجان با عنایت به درخواست های همکاران فرهنگی ، مهلت ارسال مقاله و تجربیات برتر به دبیرخانه همایش بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه مشارکت‌های مردمی تمدید شد.

علی بیات رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان زنجان با اعلام این خبر گفت : حسب درخواست همکاران محترم مهلت شرکت در فراخوان اولین همایش "بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش " تا پایان وقت اداری روز پنج شنبه 17 اسفند ماه سال جاری تمدید شد.

بیات با اشاره به برگزاری فراخوان مقاله و تجربیات برتر در خصوص مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش گفت : تعلیم و تربیت همواره با مشارکت به مفهوم اعم آن معنا می یابد ، پیچیدگی های مسایل تعلیم و تربیت و در مفهوم اخص آن " تربیت " به نحوی است که می توان به جرات اذعان داشت که بدون مشارکت های مردمی نمی توان قافله تعلیم و تربیت را به سر منزل مقصود رساند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان افزود : نگاهی گذرا به آموزش و پرورش در دنیای امروز نشان می دهد که در اکثر کشورها بسیاری از مسائل با کمک ، یاری و مشارکت مردم حل شده است، لذا برای تحقق هدفهای مشارکت نه تنها ضرورت دارد که مفهوم و راههای مشارکت مردم در امور آموزش و پرورش بررسی شود بلکه باید به سبب ریشه دار بودن آن و وجود تجربه های غنی جهانی در این زمینه از آنها استفاده شود.

 وی تاکید کرد : لازم است آموزش و پرورش به دنبال ارائه الگوی سازمانی جایگاه مشارکت مردمی بوده و به صورت فعال با مردم ارتباط برقرار کرده و ضمن معرفی نیازهای خود باعث تقویت ارتباط با آنان باشد.

بیات افزود: یقینا یکی از عوامل موثر در مشارکت، آگاهی عمومی است و هرچه آگاهی های مردم از چند و چون مسائل آموزش و پرورش بیشتر باشد شوق و علاقه به مشارکت افزون تر می شود و مدارس می توانند در پرورش شایستگی ها نقشی به مراتب با اهمیت تر از آنچه تاکنون داشته اند ایفا کنند.

بیات با طرح سوالاتی مبنی بر اینکه ؛ رسانه ها ، اعم از رسانه های دیداری و شنیداری ، رسانه های سنتی و مدرن همه و همه در توسعه فرهنگ  مشارکت  در نهاد تعلیم و تربیت چه نقشی دارند؟ آیا تشکل های مردم نهاد یا به عبارت دیگر NGO ها در ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه مشارکت های مردمی می توانند نقش مهم و بی بدیلی ایفا نمایند؟قوانین و مقررات فعلی موجود به چه میزان مانع یا زمینه ساز مشارکت مردم در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های نهاد تعلیم و تربیت هستند و اساسا فرهنگ در معنی اعم آن چه نقشی در مشارکت مردم در آموزش و پرورش رسمی ایفا می کند؟ گفت : پاسخ به این سوالات و بررسی و مداقه پیرامون مباحث یاد شده و نگاه به میزان تاثیر اعم از تاثیر منفی یا مثبت بر میزان مشارکت مردم در آموزش و پرورش از جمله اهداف برگزاری همایشی شده است تحت عنوان " بررسی چالش ها و راهکارهای توسعه مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش ، ضمن اینکه استفاده از نظرات و دیدگاه های اندیشمندان و صاحبان اندیشه برای توسعه مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش از دیگر اهداف این همایش است که شرکت فعال فرهیختگان و صاحبان خرد در این فراخوان می تواند زمینه لازم را برای شناسایی نقاط قوت و ضعف توسعه مشارکت های مردمی در نهاد تعلیم و تربیت فراهم سازد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی ادامه داد : در راستای بهره گیری از تجربیات عملی معلمان ، مدیران و کلیه شهروندان در زمینه توسعه مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش پنل ویژه ای تحت همین عنوان ، یعنی " تجربیات برتر در حوزه مشارکت های مردمی " در نظر گرفته شده است تا صاحبان اندیشه و خرد بتوانند تجربیات عملی خود را در این راستا در اختیار برنامه ریزان آموزش و پرورش قرار دهند.

گفتنی است ؛ همایش بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش در چهار محور اصلی رسانه‌ها و توسعه مشارکت‌های مردمی ، فرهنگ و توسعه مشارکت‌های مردمی ، قوانین، مقررات و توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد و توسعه مشارکت‌های مردمی برگزار می شود و کلیه علاقمندان می توانند مقالات خود را در چهار محور اصلی یاد شده به دبیرخانه این همایش ارسال نمایند.

همانطور که اشاره شد ؛ پنل ویژه این همایش نیز تحت عنوان «تجارب برتر در جذب مشارکت‌های مردمی» خواهد بود و کلیه افرادی که دارای تجارب برتر و قابل ارائه در این زمینه هستند می توانند تجارب خود را به صورت مکتوب به دبیرخانه این همایش ارسال نمایند.

فرمت ارسال مقالات در سایتhttp://mosharekat.zanjan.medu.ir  درج گردیده است و علاقمندان می توانند آثار خود را تا 17 اسفندماه به نشانی اینترنتی (ایمیل ) 570013@medu.ir   ارسال نمایند .  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز