استاندار زنجان:

کمبود آب، یکی از مولفه ‌های بحران آفرین جامعه خواهد بود

۱۳۹۶/۱۲/۰۴ - ۱۲:۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۸۰۸۵۴
کمبود آب، یکی از مولفه ‌های بحران آفرین جامعه خواهد بود
استاندار زنجان با بیان اینکه کمبود آب، یکی از مولف های بحران آفرین جامعه خواهد بود، گفت: بارش روزهای گذشته موجب شد از بحران احتمالی آب در سال آتی، کاسته شود و خشکسالی ایجاد شده در کشور، کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان:

 اسداله درویش ‌امیری در دیدار با مدیران آب و فاضلاب شهری استان، با بیان اینکه سیاست گذاری درستی قبل و بعد از انقلاب تاکنون در حوزه آب کشور صورت نگرفته است، اظهار کرد: متاسفانه در خصوص مصرف و استفاده درست و بهینه از منابع آبی کشور و همچنین جابجایی و انتقال آب، تصمیمات اصولی اتخاذ نشده است.
وی با بیان اینکه اعتبار زیادی به منظور استفاده از آب رودخانه قزل اوزن به منظور برنج کاری در مسیر این رودخانه صرف شده است، افزود: این اقدام در حالی است که سالانه 10 میلیارد متر مکعب آب بدون مدیریت وارد دریای خزر می شود.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه به نظر می رسد در مقطع زمانی خاصی، پیش بینی شرایط اجتماعی به خوبی صورت نگرفته است، یادآور شد: امروز این موضوع می تواند مشکل آفرین باشد؛ چرا که در مسیر رودخانه قزل اوزن، استخرهای پرورش ماهی بسیاری احداث شده است که از بستر رودخانه استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه با موضوع آب در کشور به درستی برخورد نشده است، اظهار کرد: اتخاذ تصمیمات درست و اصولی در حوزه آب، نیازمند مطالعات دقیق و گسترده است و هر اقدام غیر کارشناسی می تواند موجب بروز رخدادهای اجتماعی و اقتصادی زیادی شود.
درویش امیری با بیان اینکه مشکلات حوزه آب موجب شده موضوعاتی همچون باروری ابرها مطرح شود که این موضوع نمی تواند مشکلات را برطرف کند، خاطر نشان کرد: باید استفاده بهینه ای از منابع آبی کشور صورت گیرد و این موضوع باید توسط رسانه ها در سطوح عمومی جامعه مطرح و اطلاع رسانی شود.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه با فرهنگ صحیح مصرف آب در کشور فاصله زیادی وجود دارد، تاکید کرد: باید غرور و خودخواهی را کنار گذاشته و این فاصله ایجاد شده را کاهش داد که اگر این مهم محقق نشود، با مشکلات زیادی مواجه می شویم.
مقام عالی اجرایی استان با بیان اینکه با ارتقاء مدل تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان، ظرفیت مشترکین بهره مند از این شبکه از ۱۲۵ هزار مشترک به ۴۱۰ هزار مشترک افزایش می یابد، افزود: پس از واگذاری پروژه تصفیه خانه شهر زنجان به سرمایه گذار بخش خصوصی با شیوه BOT، این ارتقاء انجام خواهد شد. 
درویش امیری بر ضرورت استفاده از فاضلاب شهری در بخش صنعت تاکید کرد و گفت: متولیان این حوزه با جدیت جهت ارتقای استفاده از فاضلاب در بخش های مختلف و رسیدن به میانگین کشوری تلاش کنند.
استاندار زنجان با بیان اینکه بخشی از آب کشور به دلیل فرسودگی در تاسیسات آبی هدر می شود، اظهار کرد: تاسیسات آبی در شهرهای کشور،  عمر بالایی دارند و همین فرسودگی خطوط انتقال، موجب هدر رفت منابع آبی می شود که نوسازی و کاهش فرسودگی تاسیسات باید با سرعت بیشتری در سطح استان انجام شود.
وی خصوصی سازی مدیریت منابع آبی را مثبت توصیف کرد و گفت: این رویکرد باعث ایجاد ارزش واقعی منابع آب، مصرف بهینه و بهبود شرایط این حوزه می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز