سرپرست فرمانداری سلطانیه:

آموزش مهارت های زندگی راهکار کم هزینه و موثر برای کنترل و کاهش طلاق است

۱۳۹۶/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۹:۰۸
کد خبر: ۶۹۰۳۹۵
آموزش مهارت های زندگی راهکار کم هزینه و موثر برای کنترل و کاهش طلاق است
سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه به 8 برنامه کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش ها و مشاوره های حین ازدواج ویژه زوجین هنگام عقد و نیز ارائه مستمر و گسترده آموزش مهارت های زندگی به خانواده ها از جمله راهکارهای این کارگروه ملی در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی و کنترل و کاهش طلاق می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان:

توحید سلیمی در مجمع بسیج شهرستان سلطانیه که با محوریت آسیب شناسی و علت یابی وقوع معضل طلاق در کشور برگزار شد، تاکید کرد: باید براساس سیاستهای کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق نسبت به ساماندهی، حمایت و هدایت سازمانهای مردم نهاد خانواده‌محور در زمینه ترویج ازدواج آسان، آگاهانه، بهنگام و پایدار و نیز پیشگیری از اختلافات خانوادگی و کنترل و کاهش طلاق توجه ویژه ای داشت.
وی ارائه مشاوره و حکمیت قرآنی در معیت دادگاههای خانواده را در زمینه کنترل طلاق موثر دانست و افزود: در کنار این اقدامات با استقرار نظام آموزش خانواده در مقطع قبل از ازدواج، ویژه دانش آموزان که می تواند درقالب نظام آموزش های رسمی و کتب درسی وزارت آموزش و پرورش اجرا شود، به موفقیت های لازم در کاهش و کنترل طلاق دست خواهیم یافت.
سلیمی اضافه کرد: می توان با بهره گیری از ظرفیت نظام آموزشی و مشاوره های غیر رسمی وزارت آموزش و پرورش در راستای کاهش و کنترل آسیب های طلاق به طور موثر حرکت نمود.
نماینده عالی دولت در شهرستان سلطانیه از ارگانها و دستگاه های متولی خواست تا نسبت به ارائه آموزش خانواده ها با محوریت ازدواج در مقطع قبل از ازدواج و ویژه دانش آموزان توجه ویژه ای داشته باشند.
وی همچنین یکی از راهکارهای موثر در امر چگونگی کاهش و کنترل طلاق را ارائه آموزش خانواده و مهارت های زندگی در مقطع قبل از ازدواج و نیز ویژه سربازان دانسته و گفتند: ارائه آموزش خانواده و زندگی زناشویی در مقطع پس از ازدواج برای زوجین جوان و به ویژه در 5 سال اول نیز می تواند موثر واقع شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه با بیان اینکه تولید و پخش برنامه های ترویجی و فرهنگ سازی درقالب های متنوع با موضوعاتی نظیر ازدواج آگاهانه، بهنگام، آسان و پایدار و تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق یکی از رویکردهای هشت گاه کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق می باشد، از مسئولان شهرستانی خواست تا هریک درجهت آگاهسازی عمومی نسبت به چگونگی دستیابی به موفقیت های لازم در امر ازدواج توجه ویژه ای داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز