مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

مراکز یادگیری محلی، ظرفیتی موثر برای توانمندسازی زنان به شمار می آید

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۱۵:۲۶:۲۷
کد خبر: ۶۹۷۵۸۱
مراکز یادگیری محلی، ظرفیتی موثر برای توانمندسازی زنان به شمار می آید
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان مراکز یادگیری محلی را ظرفیت های مهمی در راستای مهارت آموزی زنان دانست و گفت: تاسیس این مراکز در جهت توانمندسازی و سوادآموزی بانوان استان بسیار موثر می باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ ماهرخ بلوری در بازدید از مرکز یادگیری محلی 13 آبان  در منطقه اسلام آباد زنجان با تاکید بر اینکه باید برای فعال کردن مراکز یادگیری در مناطق کم برخوردار و پر جمعیت زنجان از مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و خانواده ها در سطح محله های استان استفاده شود، تصریح کرد : سوادآموزی صرفا به معنای ایجاد توانایی در خواندن و نوشتن نیست بلکه باید بصورت هدفمند به ارتقاء مهارت ها بینجامد و این مراکز ، آموزش سواد را معنی دار و غنی می کنند.
وی بهره وری بهینه از منابع انرژی، فراگیری حداقل یک مهارت حرفه ای، افزایش کیفیت زندگی و ارتقاء تاب آوری زنان و خانواده در جامعه را نیازمند ایجاد بسترهای مناسب آموزشی دانست و از دست اندرکاران مراکز یادگیری محلی خواست در جهت رسیدن به اهداف با نیاز سنجی از بانوان محلات، برنامه های آموزشی اثر بخشی را داشته باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه در حوزه زنان، مسائل و چالش های متفاوتی نسبت به حوزه مردان دارد افزود: به همین منظور می بایست در حوزه زنان، ریزنگر و محتاطانه تر گام برداریم تا به اهداف مورد نظر در ارتقاء وضعیت زنان و خانواده دست یابیم.
در ادامه این بازدید، مدیر مرکز یادگیری محلی 13 آبان، هدف از راه اندازی این مراکز را پایدار کردن یادگیری، آموزش مهارت های اساسی زندگی، حرفه آموزی و آماده سازی افراد برای ورود به صحنه های اجتماعی عنوان کرد و گفت در این مراکز در کنار دوره های سواد آموزی – آموزش‌هایی از قبیل مهارت زندگی، حقوق شهروندی ، احکام و آموزه های دینی و اسلامی، آشنایی با فضای مجازی و پیامدهای مثبت و منفی این فناوری، برنامه های ورزشی و ... به زنان ساکن در محلات ارائه می گردد.
گفتنی است مرکز یادگیری محلی 13 آبان در منطقه کم برخوردار اسلام آباد زنجان واقع شده است و با توجه به مهاجرپذیری از روستاهای محروم و نیز قرار گرفتن در حاشیه شهر زنجان نیاز به ارائه آموزشهای گسترده خصوصا به زنان و دختران در محلات این منطقه می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز