سرپرست فرمانداری سلطانیه :

طرح تحول نظام سلامت، نقطه عطف فعالیت های وزارت بهداشت در چهار دهه اخیر است

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۱۳:۲۹:۴۲
کد خبر: ۷۰۱۲۸۱
طرح تحول نظام سلامت، نقطه عطف فعالیت های وزارت بهداشت در چهار دهه اخیر است
سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاخص سلامتی از دیگر شاخص های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بطور چشمگیری سبقت گرفته و نقطه عطف فعالیتهای وزارت بهداشت و درمان را باید معطوف به اجرای طرح تحول نظام سلامت و با به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ توحید سلیمی در مراسم نواختن زنگ سلامت به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت در مدرسه دخترانه امیرکبیر شهرستان سلطانیه، با اشاره به اینکه مقوله سلامت افراد جامعه یکی از زیرساختهای جامعه پایدار را شکل می دهد، یادآور شد: تعریف سلامت در سند ملی و راهبردی سلامت، معطوف به چهار حوزه جسمی، روحی، روانی و اجتماعی می باشد و سلامت جسمی زیرساخت سایر جنبه های سلامتی و محور اصلی توسعه پایدار به شمار می آید.
وی بیان اینکه دولت دوازدهم سیاست‌های طرح تحول نظام سلامت را با قوت تمام دنبال می کند، اظهار کرد: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، سهم مردم از هزینه های درمانی از حدود 60 درصد به کمتر از 38 درصد کاهش یافته و بیش از 80 درصد عموم مردم را نیز تحت پوشش قرار داده است.
رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان سلطانیه افزود: دولت تدبیر و امید، امر بهداشت را مقدم بر درمان دانسته و از این جهت نیز اهتمام جدی در افزایش سرانه های بهداشت نظیر احداث و توسعه خانه های بهداشت روستایی دارد.
سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه تصریح کرد: کسب دستاوردهای قابل انتظار در زمینه بهداشت و درمان نیازمند نگاه و توجه به رویکردهای فرهنگی است و بایستی با بهره گیری از ظرفیتهای مختلف همانند دستگاههای فرهنگی،رسانه های عمومی و ... نسبت به فرهنگ سازی و اجتماعی نمودن امر بهداشت فردی و اجتماعی توجه ویژه ای داشت.
سلیمی با بیان اینکه ضروری است سطح دانش عمومی در حوزه خودمراقبتی و روحیه پیشگیری از بیماریها در جامعه ارتقاء یابد تا  خود مراقبتی  بر خود درمانی مستولی شود، افزود: اجرای طرح موصوف به «ایراپن» نیز عاملی موثر در راستای کاهش خطرات ناشی از بیماریهای غیر واگیردار نظیر فشار خون، قلب و عروق و ... محسوب می گردد که توانسته است کارنامه دولت تدبیر و امید را روشن تر سازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز