معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

هوای استان زنجان از ابتدای امسال ۱۰ روز در وضعیت ناسالم قرار گرفت

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۱۹:۵۰:۱۳
کد خبر: ۷۰۵۴۹۳
هوای استان زنجان از ابتدای امسال ۱۰ روز در وضعیت ناسالم قرار گرفت
وی کاهش بارندگی، خشکسالی و از بین رفتن پوشش گیاهی را از علل تبدیل برخی مناطق به کانون ریزگرد عنوان کرد و افزود: متاسفانه برخی مقاطع رودخانه قزل‌اوزن خشک شده که خطر انتشار ریزگردها را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  استان زنجان از ابتدای امسال ۱۰ روز ناسالم را تجربه کرده است معاون محیط زیست استان زنجان گفت: از ابتدای امسال به دلیل انتشار ریزگردهای خارجی ۱۰ روز هوای استان زنجان در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

علی اسدی  معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان: از ابتدای امسال هوای استان زنجان 10 روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرد اما این وضعیت برای 24 ساعت کامل نبود.

وی با اشاره به اینکه ناسالم بودن هوا در این روزها به دلیل وجود ریزگرد بود ابراز کرد: بیشتر این ریزگردها منشا خارجی دارد و از کشورهای همسایه به داخل کشور و حتی استان‌ زنجان نفوذ می‌کند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان مستعد بودن برخی نقاط در استان زنجان برای تبدیل شدن به کانون ریزگرد اشاره کرد و گفت: انجام مطالعات برای شناسایی کانون‌های ریزگرد یکی از طرح‌های اولویت‌دار این سازمان است که با تأمین اعتبار انجام می‌شود.

وی کاهش بارندگی، خشکسالی و از بین رفتن پوشش گیاهی را از علل تبدیل برخی مناطق به کانون ریزگرد عنوان کرد و افزود: متاسفانه برخی مقاطع رودخانه قزل‌اوزن خشک شده که خطر انتشار ریزگردها را دارد. یک ایستگاه کامل سنجش آلودگی هوا در استان زنجان نصب شده است بیان کرد: یک ایشگاه نیز ذرات موجود در هوا را اندازه‌گیری می‌کند و یک ایستگاه نیز در ابهر مستقر شده که توانایی سنجش گازها را دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز