سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان:

دستورالعمل‌ های مبارزه با مواد مخدر باید با ایده‌ های جدید و طرح ‌های ابتکاری، پیاده‌ سازی شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۲:۴۸:۱۲
کد خبر: ۷۱۱۵۵۳
دستورالعمل‌ های مبارزه با مواد مخدر باید با ایده‌ های جدید و طرح ‌های ابتکاری، پیاده‌ سازی شود
سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با تاکید بر این‌که مبارزه با مواد مخدر، فراگیر بوده و مختص یک سازمان نیست و دستورالعمل ‌های آن باید با ایده‌ های جدید و طرح ‌های ابتکاری، پیاده ‌سازی شود، گفت: نیروی انتظامی در بخش مقابله، ایثارگرانه و جان ‌نثارانه و به صورت جدی مبارزه می ‌کند، اما بخش‌ های پیشگیری و درمان، نیازمند نسخه‌ها و ایده ‌های جدید و رویکردهای ابتکاری هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ کریم‌اله شعبانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این‌که اعتیاد، خطری خانمان ‌سوز بوده و این امر در بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و مقامات ارشد کشور و استان بر همگان آشکار شده است، اظهار کرد: قانون برنامه ششم توسعه، صراحتا وظیفه و تکلیف همه مسئولین در این حوزه را مشخص و تعیین کرده است؛ به‌ گونه‌ ای که سالانه باید 5 درصد از آمار معتادین کشور، کاسته شود. لذا باید به صورت جدی و با برنامه ‌ریزی دقیق به آن پرداخته شود تا بتوان از نابودی خانواده‌ ها و به‌ ویژه جوانان، جلوگیری کرد.
وی با بیان این‌که اراده، اصرار و پیگیری کارها، همیشه نتیجه‌ بخش است، افزود: باید به جای برگزاری برنامه ‌ها برای عموم جامعه، بیشتر برنامه ‌ها در جامعه هدف و نقاط آلوده، پیاده‌ سازی و اجرا شود تا نتایج بهتری حاصل گردد. همچنین باید به ‌گونه‌ ای آگاه‌ سازی شود تا جامعه از پذیرش معتادین و توزیع ‌کنندگان مواد مخدر، امتناع ورزد.
شعبانی با تاکید بر کاربردی کردن برنامه‌ ها تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر در گذشته به ارائه آمار و برگزاری چند برنامه و همایش خلاصه می ‌شد، اما اکنون باید نحوه عملکرد به ‌گونه ‌ای باشد که تاثیر آن در جامعه و میزان کاهش معتادین، محسوس و ملموس باشد. لذا در صورت عدم موفقیت و نتیجه مطلوب در کاهش آمار معتادین، علی‌رغم همه اقدامات و تلاش ‌های انجام ‌شده، تجدید نظر در برخی اقدامات، ضروری است.
سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان این‌که برنامه ‌های مبارزه با مواد مخدر باید بر محور کاهش اعتیاد در جامعه متمرکز شود، ابراز کرد: ورود بسیج در مساجد و محلات و تلاش چهره‌ به‌ چهره در جهت کاهش آمار اعتیاد، اقدام مناسب و قابل تقدیری است که نتیجه ‌بخش هم بوده، اما باید با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر و ترغیب همه اعضا، این برنامه با همکاری فرمانداران در سطح شهرستان ‌ها نیز اجرا شود.
وی با بیان این‌که در صورت امکان، اعتبارات لازم برای برنامه ‌های هدفمند، قابل اجرا و نتیجه ‌بخش اختصاص می ‌یابد، گفت: دورنمای استان در امر مبارزه با مواد مخدر، روشن و موفق است. البته باید همه جوانب در نظر گرفته شده و برای معتادین و قاچاقچیان و حتی خانواده‌ های آنها ، برنامه ‌ریزی شود که ارائه آموزش ‌های فنی و حرفه ‌ای به معتادین در کنار ترک اعتیاد و تحت پوشش قرار دادن خانواده ‌ ها از سوی نهادهای حمایتی از جمله این اقدامات است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز