استاندار زنجان:

شهرداران باید در جلوگیری از تخلفات شهرسازی پیشگام باشند/به روح معماری در شهرسازی ها توجه شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۱۴:۰۵:۵۴
کد خبر: ۷۱۲۵۶۴
شهرداران باید در جلوگیری از تخلفات شهرسازی پیشگام باشند/به روح معماری در شهرسازی ها توجه شود
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه شهرداران باید در جلوگیری از تخلفات شهرسازی پیشگام باشند، گفت: رویکرد کمیسیون های ماده 100 جلوگیری و پیشگیری از وقوع تخلفات شهرسازی است نه اخذ جریمه و کسب درآمد شهرداری ها، چرا که با جلوگیری از بروز تخلفات ساختمانی، از آسیب های اجتماعی مربوط به حاشیه نشینی جلوگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ازاستان زنجان؛  اسداله درویش امیری در نشست هم‌اندیشی کمیسیون های ماده 100 استان که با حضور نمایندگانی از وزارت کشور در استانداری زنجان برگزار شد، با انتقاد از عدم رعایت روح شهرسازی، مهندسی و معماری در شهرهای کشور اظهار کرد: روح حاکم بر توسعه شهری باید به گونه ای باشد که نسل های آینده نیز از معماری بناها، زیبایی نماها، توزیع کاربری ها و شهرسازی لذت ببرند و بتوانند در شرایط مطلوبی زندگی کنند.
وی با یادآوری و مقایسه وضعیت توسعه و شهرسازی در دوران گذشته و شرایط فعلی، افزود: اگرچه در گذشته تجهیزات نوین شهرسازی و معماری وجود نداشت ولی احداث بناهایی نظیر چهل ستون اصفهان یا معماری شهری فومن نشان‌دهنده توانمندی ایرانیان در معماری و زیباسازی شهری است.
مقام عالی استان بر ضرورت اجرای دقیق و کامل طرح جامع و طرح تفصیلی شهرها تاکید نمود و خاطرنشان کرد: اگرچه طرح های تفصیلی و جامع شهری مطالعات بسیار دقیق و کاملی نیستند ولی پایبندی به این قوانین و الگوها از بروز تخلفات شهری و عدم توجه به زیباسازی ها جلوگیری خواهد کرد.
درویش امیری با بیان اینکه باید از تکرار اشتباهات شهرسازی گذشته و افزایش تراکم غیرمجاز در شهرها جلوگیری نمود، ادامه داد: اگر جلوی اشتباهات و تخلفات شهرسازی گرفته نشود باید برای هر تخلف یک پرونده در کمیسیون ماده 100 شهرها ایجاد شود.
استاندار زنجان سیستمی نمودن ارجاع پرونده های تخلفات را گامی در جهت جلوگیری از دخالت ها دانست و تاکید کرد: اگر بتوان رسیدگی به پرونده ها و صدور پروانه ساخت و سازها را بدون نام، بصورت سیستمی و با استفاده از کدگذاری ها انجام داد، گام موثری در جهت سالم سازی کمیسیون ها، حذف توقعات و انتظارات بی‌جای مراجعین برداشته می شود.
وی از شهرداران و اعضای کمیسیون های ماده 100 شهرستان ها و استان خواست با جدیت بر اجرای دقیق طرح جامع شهری اصرار و با متخلفین برخورد نمایند و تاکید کرد: در راستای حفاظت از منافع عمومی باید با جدیت از حذف پارکینگ در نقشه های ساخت بنا جلوگیری نمود و تنها با اِعمال جریمه از این مسائل نگذریم چراکه موجب به مخاطره انداختن زندگی و عبور و مرور شهروندان می شود و در جامعه تنش های عصبی ایجاد می کند.
مدیرعالی اجرایی استان در ادامه ضمن قدردانی از حوزه قضائی استان در همراهی و رفع مشکلات استان، با اشاره به اینکه با دعوا، ایجاد التهاب و خبرسازی در جامعه نمی توان مشکلات کشور را برطرف نمود تاکید کرد: قوای سه گانه و رسانه ها و هرکسی که از خزانه بیت المال حقوق می گیرد اگر همدل و همراه نباشند، نمی توان مشکلات جامعه را بر طرف کرد.
وی همچنین با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای خودسازی است و نباید تنها به تحمل گرسنگی و تشنگی در این ماه پرفضیلت بسنده کرد، افزود: در جامعه توحیدی و دینی، بی عدالتی، دروغ، تهمت، بداخلاقی و بی وجدانی معنایی ندارد و باید درک عمیقی در مسلمانان و روزه داران در این جامعه وجود داشته باشد.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: باید عدالت، اخلاق، انصاف و پاکی در جامعه توحیدی رعایت شود و نمی توان تنها به گرسنگی و تشنگی در این ماه بسنده نمود، بلکه باید با رعایت آداب از فضائل این ماه بهره برد. 
گفتنی است در این جلسه عملکرد و مصوبات کمیسیون ماده 100 در هریک از شهرستان های استان طی سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز