یکی از تلخ ترین روزهای تاریخ انقلاب؛

یادداشتی از استاندار زنجان به مناسبت هفتم تیر

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۱۴:۴۶:۲۰
کد خبر: ۷۲۵۲۱۶
یادداشتی از استاندار زنجان به مناسبت هفتم تیر
شهید بهشتی فقیه و روحانی برجسته و روشنفکری بود که علاوه بر ارتباط نزدیک و تاثیرگذار در میان روحانیون کشور، در بین دانشگاهیان، سیاسیون و نخبگان نیز همچون ستاره‌ای می درخشید. نگاه عمیق و کلام نافذ و قدرت بیان او کم نظیر و برای همگان قابل پذیرش و احترام بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ بنام خالق همه شهیدان 
هفتم تیر یکی از تلخ ترین روزهای تاریخ انقلاب است و برای همیشه یکی از روزهای سیاه در روزشمار انقلاب و تاریخ ملت عزیز ایران باقی خواهد ماند.
در هفتم تیر ۱۳۶۰ ؛ ۷۲ تن از یاران انقلاب و خدمتگزاران صادق مردم زیر آوار نفاق جان باختند. در این حادثه تروریستی ۴ وزیر کابینه دولت، ۲۷ نماینده مجلس و در راس آنها سالار و سرور شهیدان دکتر بهشتی قرار داشت.
شهید دکتر بهشتی علاوه بر تاثیرات معنوی، علمی و سیاسی در ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی در شکل‌گیری ساختار سیاسی کشور، شورای انقلاب و انسجام بین نیروهای انقلابی داشت. او که از جهان بینی بالا و بسیار روشنی برخوردار بود و بسیاری از مشکلاتی که امروز با آنها درگیر هستیم و گاهی موجب اختلافات داخلی می گردد به زیبایی می دید و درک عمیقی از مسائل داخلی و خارجی کشور داشت.
شهید بهشتی با این نگرش و درک صحیح از اداره کشور در تدوین قانون اساسی به حقوق شهروندی همه ایرانیان توجه ویژه ای داشت، به یکپارچگی و انسجام ملت بزرگ ایران با محوریت قانون اساسی تاکید می نمود و معتقد بود که یکپارچگی و همبستگی ملت آزاده و انقلابی ایران و همه ایرانیان میتواند به توسعه، پیشرفت، عزت و سربلندی ایران عزیز و جمهوری اسلامی کمک و یاری رساند.
او انسانی اخلاقمدار، متعبد، صادق و با صفا و از همه مهمتر انقلابی با سعه صدر بود. به نظم و انظباط و حرکت در مسیر برنامه باور قلبی داشت.
امروز جای خالی شهید بهشتی در مناسبات داخلی و خارجی بشدت احساس می شود.
فقدان چهره ارزشمند شهید بهشتی ضایعه ای دردناک و جبران ناپذیر برای ملت و کشور عزیزمان بود.
 یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
اسداله درویش امیری
استاندار زنجان 
 تیرماه 1397

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز