رئیس مرکز قرآن وعترت وزارت بهداشت:

وزارت بهداشت در حوزه قرآن و عترت برنامه پنج ساله‌ تدوین کرده است

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۱۵:۳۳:۱۵
کد خبر: ۷۳۷۱۱۰
وزارت بهداشت در حوزه قرآن و عترت برنامه پنج ساله‌ تدوین کرده است
دکتر محمد مهدی بحرالعلوم روز شنبه ۱۳ مرداد ماه در آیین افتتاحیه دوره آموزشی طرح ارتقای دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر مشغول اجرای برنامه سال سوم این برنامه ۵ ساله هستیم. این برنامه‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حال پیگیری است و با نظارت وزارت بهداشت در مرحله اجراست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ رئیس مرکز قرآن وعترت وزارت بهداشت بر اهمیت فعالیت دانشجویان در حوزه قرآن وعترت با انگیزه رشد و شکوفایی معنوی آنها تاکید کرد و گفت: وزارت بهداشت در این حوزه برنامه پنج ساله‌ای را تدوین کرده است.

دکتر محمد مهدی بحرالعلوم روز شنبه ۱۳ مرداد ماه در آیین افتتاحیه دوره آموزشی طرح ارتقای دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان این مطلب افزود:  در حال حاضر مشغول اجرای برنامه سال سوم این برنامه ۵ ساله هستیم. این برنامه‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حال پیگیری است و با نظارت وزارت بهداشت در مرحله اجراست.

وی خاطرنشان کرد: باید در فعالیت‌های حوزه قرآن وعترت به دنبال رشد خود و دیگران باشیم ونه صرفا جهت رقابت‎. باتوجه به اینکه زنجان قطب عزاداری برای اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) است، ما تلاش داریم برنامه‌های هیات‌ها وکانون‌های مذهبی را در ماه‌های محرم و صفر در زنجان برگزار کنیم.

بحرالعلوم در خصوص برنامه‌های وزارت بهداشت در حوزه قرآن وعترت  تصریح کرد: وزارت بهداشت در این حوزه برنامه‌های پنج ساله‌ای را تدوین کرده‌است که درحال حاضر مشغول اجرای برنامه سال سوم آن هستیم.این برنامه‌ها در دانشگاه‌ها و با رصد وزارت بهداشت در مرحله اجراست.

این مقام مسؤول اضافه کرد: برنامه‌های حوزه قرآن وعترت وزارت بهداشت در سه حوزه تبلیغی،آموزشی وپژوهشی تدوین شده است.

رئیس مرکز قرآن وعترت وزارت بهداشت باتوجه به سابقه فعالیت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در حوزه قرآن وعترت اظهار کرد:این دانشگاه سابقه خدمتگزاری به قرآن وعترت را در کارنامه خود دارد و درسالی که جشنواره قرآن وعترت برگزارشد، داوری در بخش حفظ قرآن را برعهده داشتم.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت درتبیین برنامه‌های تدوین شده اظهارکرد: در بخش تبلیغی برنامه، به دنبال جذب حداکثری مخاطبین جهت فعالیت درحوزه قرآن وعترت هستیم و برای ما حتی جذب یک نفر هم موضوعیت واهمیت خاصی داردو این امر"جذب "در این زمان که عقاید وافکار مردم مورد حمله وهجمه بی‌امان دشمنان قراردارد از ارزش فوق العاده‌ای برخوردار است ودر حوزه آموزشی ارتقاء فعالیت‌های آموزشی را دنبال خواهیم کرد.

بحرالعلوم برنامه فعالیت دربخش پژوهشی در حوزه قرآن وعترت را برنامه‌ای بلند مدت دانست و گفت: این بخش اهمیت ویژه ای دارد و در تلاش هستیم رابطه بین قرآن وسلامت را تعریف کنیم وکارگروه خاصی جهت پیگیری این امر در وزارت بهداشت تشکیل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز