مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

خانه مطبوعات زنجان صاحب زمین شد/ ۱۵۰ نفر عضو خانه مطبوعات هستند

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۲:۰۳:۲۲
کد خبر: ۷۴۱۵۴۳
خانه مطبوعات زنجان صاحب زمین شد/ ۱۵۰ نفر عضو خانه مطبوعات هستند
فاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان عصر دیروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای خبرنگارا اظهار کرد: از بین معاونت های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت مطبوعاتی همچنانی که درخواست شفاف سازی نسبت به مسائل دارد، پیشقدم شده و به روزترین معاونت این وزارتخانه به جهت ارائه به روز یارانه مطبوعات، شفاف سازی آیین نامه های مرتبط به رسانه و به طور کلی در عملکرد مالی شفاف و آماده ارائه مطالب به افراد از طریق مراجعه به سامانه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ۱۵۰ نفر عضو خانه مطبوعات هستند، گفت: همزمان با روز خبرنگار، خانه مطبوعات صاحب زمین شد.

 فاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان عصر دیروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای خبرنگارا اظهار کرد: از بین معاونت های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت مطبوعاتی همچنانی که درخواست شفاف سازی نسبت به مسائل دارد، پیشقدم شده و به روزترین معاونت این وزارتخانه به جهت ارائه به روز یارانه مطبوعات، شفاف سازی آیین نامه های مرتبط به رسانه و به طور کلی در عملکرد مالی شفاف و آماده ارائه مطالب به افراد از طریق مراجعه به سامانه است.

وی با یادآوری اینکه برنامه ریزی برای عضویت خبرنگاران در خانه مطبوعات انجام شده است، گفت: از ٣٠ نفر عضو خانه مطبوعات استان زنجان در سال گذشته، امسال ١٥٠ نفر عضو خانه مطبوعات هستند که ١٢٠ نفر از آن ها تایید نهایی و ٣٠ نفر در شرف تایید هستند.

کرباسی به پیگیری های انجام شده در خصوص بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: حمایت ویژه ای از احداث خانه مطبوعات در استان شده است.

وی به چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری اشاره کرد و گفت: این جشنواره در راستای ارتقای سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی، شناسایی نقاط قوت و ضعف و توسعه ظرفیت مطبوعات استان توسط خانه مطبوعات اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در چهارسال متوالی اجرای این برنامه را به خانه مطبوعات سپرده است، گفت: امسال ١٢ استان کشور اجرای جشنواره مطبوعات را از طریق خانه مطبوعات پیگیری کردند.

کرباسی به تفکیک داوری بخش خبرگزاری ها و مطبوعات در این دوره از جشنواره را متذکر شد و گفت: از هیئت داوران درخواست شده است تا با تاکید بر آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف مطبوعات استان را شناسایی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مجموع مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان را ٦٥ مورد خواند و گفت: این تعداد در قالب روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه، فصلنامه، خبرگزاری و پایگاه های خبری فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال سه مورد مطبوعات به جمع مطبوعات استان اضافه شد، افزود: از این تعداد یک هفته نامه و یک دوهفته نامه در زنجان و یک هفته نامه در ماهنشان مجوز انتشار دریافت کردند.

در ادامه رئیس خانه مطبوعات استان زنجان هم با اشاره به آغاز فعالیت خانه مطبوعات با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گفت: نخستین بار انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد.

یوسف ناصر با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از خبرنگاران در دسترس خانه مطبوعات است، گفت: زمینی برای ساخت خانه مطبوعات در اختیار ما قرار گرفته است که امروز با حضور استاندار زنجان کلنگ زنی شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم به زودی شاهد ساخت مجتمع خانه مطبوعات باشیم، گفت: بسیاری از مطبوعات استیجاری هستند و در این خصوص مشکلاتی دارند از اینرو در کنار خانه مطبوعات واحدهایی ساخته و در اختیار مطبوعات استیجاری قرار می گیرد.

کلنگ زنی خانه مطبوعات زنجان پیش از آغاز آیین اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری با حضور استاندار زنجان برگزار شد.

در ادامه استاندار زنجان بزرگنمایی مشکلات، برخورد باندی و جناجی با تحولات کشور را از آفت های خبرنگاران خواند و گفت: یک خبرنگار متعهد از اهرم خبر برای فشار به مسوولان استفاده نمی کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اسدالله درویش امیری استاندار زنجان عصر دیروز در آیین اختتامیه جشنواره مطبوعات استان زنجان با ابراز خرسندی از ساخت خانه مطبوعات در استان زنجان اظهار کرد: یارانه و بیمه خبرنگاران باید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود.

مقام عالی استان زنجان تقویت رسانه را منجر به استقلال این قشر خواند و گفت: انتقادها و همراهی های خبرنگاران نوش جان مسوولان است.

درویش امیری افزود: کسی که آگاه تر است، در مقابل ملت و نسل مسوول تر است، خبرنگاران در قبال باورها و اعتقادات مردم مسوول هستند.

به گفته وی، خبرنگاران با انتقال اخبار و اطلاعات، اعتقادات مردم را شکل می دهند از اینرو اگر صحیح و مستند نباشد، وای به حال باوری که ناصحیح ببیند که خبرنگاران شکل دهنده آن هستند.

استاندار زنجان به مسوولیت خبرنگاران در زمینه منافع ملی، تجاوز فکری و اندیشه های بیگانه به مرزهای فکری کشور اشاره کرد و گفت: مسوولیت خانواده مطبوعات در این کشور سنگین است، مسوول در قبال اخلاق جامعه هستند.

درویش امیری با یادآوری اینکه خبرنگاران در قبال آینده یک ملت و ایران مسوول هستند، گفت: روزی که جامعه به اخبار رسانه ها بی اعتنا شوند، آن روز، روز فاجعه  جامعه رسانه ای است.

وی با گرامیداشت ١٧ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و شهدای خبرنگاران، گفت: خبرنگاران با رسالت والای خود در جهت سلامت فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه و مردم می کوشند، امین جامعه و ناظر قدرت هستند و باید اعتماد عمومی را با قلم زنی مستند و اشاعه اخبار درست اعتماد مردم را کسب کنند.

به گفته مقام عالی استان، خبرنگاران به عنوان وجدان بیدار جامعه، چشم بینا و گوش شنوای مردم هستند، از اینرو باید درست ببینند و درست بشنوند.

وی افزود:خبرنگاران طلایه داران بیدار جامعه هستند و زمانی که مردم گمان کنند که این خبر، سخنی از یک حزب یا جناح سیاسی، است، آن رسانه اعتماد مردم را از دست می دهد.

مقام عالی استان خاطرنشان کرد: رسانه ها نقش اساسی در تحولات اجتماعی دارند و در جوامع توسعه یافته، رسانه ها می توانند در جابه جایی یک دولت نقش آفرینی کنند.

وی افزود: در هر شرایطی باید منافع ملی مدنظر جامعه رسانه باشد، چرا که نابسامانی های کشور با هزینه های کمتر حل و فصل می شود، در صورتی که منافع ملی در نظر گرفته شود.

درویش امیری، دریافت اطلاعات صحیح، دقیق و اساسی لازمه کار خبرنگاری خواند و افزود: مهمترین مساله برای جامعه خبری دریافت اطلاعات صحیح است.

استاندار زنجان ادامه داد: ارائه اطلاعات ناصحیح سم مهلکی به جامعه تزریق می کند و دیوار اعتماد را فرو می ریزد؛ تبعیض در انعکاس خبر آفت بزرگی است و زمینه بی اعتباری خبر و خبرنگار را در جامعه فراهم می کند.

در ادامه نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با نگاهی به کشورهای توسعه یافته می توان به آزادی قلم در این جوامع پی برد.

وی با اشاره به اینکه چه در آیین زرتشت، راستی و راستگویی و چه در دین اسلام توصیه به راستگویی شده است، افزود: درد امروز جامعه به دلیل دروغ است و رسالت خبرنگاران فرهنگ سازی فرهنگی است.

این مقام مسوول با اعلام آمادگی برای رفع خلاء های قانونی و نقد منصفانه که به توسعه براساس مصلحت و منافع ملی منجر می شود، خاطرنشان کرد: مشکلات امروز جامعه به دلیل فقر فرهنگی است.

وقف چی با یادآوری اینکه شاخصه های رفتاری در کشورهای بحران دار با کشورهای توسعه یافته بسیار متفاوت است، گفت: آیا سرمایه داران و ثروتمندان جامعه دارای فرهنگ سازندگی و معنویت هستند، آیا با ثروت خود ارز می خرند یا به سمت تولید سوق می دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز