مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان تاکید کرد؛

ضرورت فراهم نمودن زمینه حضور سمن ها در اداره امور کشور

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۴:۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۴۳۳۸۲
ضرورت فراهم نمودن زمینه حضور سمن ها در اداره امور کشور
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان بر ضرورت فراهم نمودن شرایط مناسب برای حضور و فعالیت موثر سازمان ها و تشکل های مردم نهاد در اداره امور کشور تاکید کرد و گفت: در استان زنجان تلاش شده است با تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت با تشکل های مردم نهاد زمینه این حضور فراهم گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مسیح اله سلطانی در ویژه برنامه روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی، با اشاره به رشد چشمگیر و وضعیت فعالیت سازمان های مردم نهاد در استان زنجان، خاطر نشان کرد: 25 درصد از مردم استان زنجان در تشکل ها و سازمان های مردم نهاد عضویت دارند که نشان دهنده روحیه مشارکت اجتماعی در مردم این استان است.
وی با بیان اینکه سمن ها در چند سال اخیر در استان زنجان به لحاظ کمی از رشد مطلوبی برخوردار بوده اند، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، ارتقاء کیفیت و مشارکت موثرتر این نهادهای مردمی در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان از ساماندهی 335 تشکل مردم نهاد در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد، 24 درصد تشکل ها در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، 20 درصد در حوزه جوانان، 22 درصد در امور خیریه و مابقی در سایر حوزه ها فعالیت دارند.
سلطانی وجود دولت مشارکت پذیر و مردم مشارکت جو را از عوامل توسعه کشور در شاخص های مشارکت های اجتماعی دانست و تاکید کرد: می بایست با بهره گیری از ظرفیت ها و فرصت های موجود در زمینه استفاده از توان تشکل های مردم نهاد بویژه در رفع ناهنجاری های اجتماعی و اتخاذ روش های مسالمت آمیز گام های اساسی برداشت.
وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد می توانند به منزله بلندگوهای اجتماعی به بیان مطالبات مردم بپردازند، خاطرنشان کرد: به همین منظور از نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان در جلسات رسمی دعوت می شود تا ضمن بهره گیری از توانمندی سمن ها، مطالبات و نیازهای عمومی جامعه را نیز در این جلسات و در حضور مدیران ارشد استان مطرح نمایند.
این مقام مسئول، با تاکید بر اطلاع رسانی مناسب فعالیت سازمان های مردم نهاد از طریق رسانه های استان، ابراز امیدواری کرد: بزودی شاهد راه اندازی خانه سمن ها در استان زنجان باشیم تا فعالیت های این قشر از جامعه به شکل منسجم و موثری در جامعه اثرگذار باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز