مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در نشست خبری ویژه آغاز سال تحصیلی جدید:

تلاش ما این است در سال تحصیلی جدید کلاسی بدون معلم نماند

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۴:۱۸:۲۴
کد خبر: ۷۵۴۲۲۵
تلاش ما این است در سال تحصیلی جدید کلاسی بدون معلم نماند
مریم رشتچی با اشاره به اینکه در سال‌جاری براساس تغییرات استقرار نظام آموزشی در آموزش و پرورش به نظام 6-3-3 تغییر پیدا می‌کند؛ تصریح کرد: تلاش شده سال تحصیلی بدون مشکل آغاز شده و در سال تحصیلی جدید کلاسی بدون معلم نماند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مریم رشتچی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در نشست خبری ویژه آغاز سال تحصیلی جدید گفت:تلاش ما این است در سال تحصیلی جدید کلاسی بدون معلم نماند.
نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در آستانه سال تحصیلی جدید با حضور معاونان این اداره کل و اصحاب رسانه برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این نشست با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه آماده‌سازی مدارس اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال تحصیلی 98-97 برای نخستین بار پایه تحصیلی دوازدهم در مدارس استقرار می‌یابد نیاز بود تا موضوع ساماندهی تحصیلی با جدیت دنبال شود.

مریم رشتچی با اشاره به اینکه در سال‌جاری براساس تغییرات استقرار نظام آموزشی در آموزش و پرورش به نظام 6-3-3 تغییر پیدا می‌کند؛ تصریح کرد: تلاش شده سال تحصیلی بدون مشکل آغاز شده و در سال تحصیلی جدید کلاسی بدون معلم نماند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد شهریه مدارس هیأت امنایی عنوان کرد: این شهریه براساس خدمات ارائه شده در مدارس تعیین می‌شود و پیش از آغاز سال تحصیلی در قالب فرم‌هایی پیش‌بینی شده در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد تا این افراد براساس این اطلاعات نسبت به فرآیند ثبت نام فرزند خود مبادرت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تلاش شده به توازن افزایش کمیت آموزشی و ارائه خدمات آموزشی در مناطق دور دست کیفیت آموزش‌ها نیز افزایش پیدا کند؛ تاکید کرد: تلاش می‌شود در مدارس دانش‌آموزان دارای استعداد شناسایی و کشف شوند؛ که نمونه نتیجه این تلاش‌ها را می‌توان در کسب موفقیت‌های علمی؛ هنری و ورزشی دانش‌آموزان مشاهده کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پروژه مهر نماد مدیریت در آموزش و پرورش است؛ بیان کرد: پروژه مهر شامل اقداماتی می‌شود که به بازگشایی مدارس منجر شود.

محمود شهبازی با اشاره به اینکه شورای پروژه مهر از 15 تیرماه تشکیل شده است؛ اضافه کرد: این شورا با پنج کارگروه ساماندهی نیروی انسانی؛ تعمیر و تجهیز؛ نظارت و ارزیابی؛ تایید صلاحیت و کارگروه توجیه؛ تبلیغ و اطلاع‌رسانی فعالیت داشت.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کارگروه‌های کشوری دو کارگروه هم به ابتکار استان زنجان ایجاد شده است؛ بیان کرد: کارگروه پوشش تحصیلی و کارگروه دفاع مقدس نیز دیگر کارگروه‌های پروژه مهر در استان زنجان است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه قریب به یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای خرید تجهیزات در هنرستان‌ها هزینه شده است؛ عنوان کرد: رایزنی برای دریافت اعتبارات دیگری نیز در این حوزه در دست اقدام است و تجهیزات در بین نواحی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد مدارس استان زنجان به 2 هزار و 444 آموزشگاه رسیده است؛ اضافه کرد: از سوی دیگر تغییر نظام آموزشی موجب شده تعداد کلاس‌های درس در استان زنجان برای سال تحصیلی آینده به 9 هزار و 261 کلاس درس برسد.

سرپرست معاونت پژوهش و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه تعداد کلاس‌های درس هوشمند استان زنجان براساس آخرین ارزیابی شامل ۲ هزار و ۴۳۷ کلاس درس است؛ اضافه کرد: تعداد مدارس متصل به شبکه اطلاعات در استان را شامل ۲۰۳ کلاس درس و تعداد یک هزار و ۴۱۹ مدرسه استان نیز دارای پورتال اطلاع‌رسانی هستند.

علی محمدی خاطر نشان کرد: از مجموع کلاس‌های هوشمند در استان زنجان یک هزار و ۱۶۷ کلاس درس در مقطع ابتدایی فعال است.

سرپرست معاونت پژوهش و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه  دوره‌های آمادگی نیز برای معلمان مقاطع مختلف برگزار شده است؛ افزود: در سال تحصیلی جدید هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد ماند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز