در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اعلام شد :

ایجاد وفاق ملی در امر مبارزه با مواد مخدر در کشور

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۱۲:۴۵:۵۴
کد خبر: ۷۵۴۴۱۵
ایجاد وفاق ملی در امر مبارزه با مواد مخدر در کشور
استاندار زنجان بر ضرورت ایجاد وفاق ملی در امر مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور و استان تاکید کرد و گفت: همه دستگاه های حاکمیتی، دولتی، قضایی، نظامی و انتظامی باید در برنامه ریزی ها، سیاست گذاری ها و اجرای برنامه های پیشگیرانه و مقابله با مواد مخدر در کشور همکاری داشته باشند و وفاق ملی را حفظ کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اسداله درویش امیری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به نقش کلیدی و موثر دستگاه های فرهنگی در امر پیشگیری از ابتلا به آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر، اظهار کرد: اعضای شورای هماهنگی به ویژه دستگاه های فرهنگی، هم در امر پیشگیری و هم در مبارزه با شیوع اعتیاد در جامعه نقش کلیدی بر عهده دارند.
مقام عالی اجرایی استان زنجان ادامه داد: دستگاه های اجرایی حوزه آموزشی نیز با ارائه آموزش های لازم و افزایش توانمندی نسل جوان در مهارت هایی همچون "نه گفتن" می توانند در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد نقش داشته و از میزان نگرانی های خانواده ها و جامعه بکاهند.
وی با اشاره به تلفات و هزینه های پرداخت شده در کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر، خاطر نشان کرد: با گسترش فعالیت های فرهنگی و آموزشی باید فرهنگ عمومی جامعه تا حدی ارتقاء یابد که اعتیاد به موضوعی نفرت انگیز در میان خانواده ها تبدیل شود و با مشارکت مردم از شیوع این پدیده در جامعه جلوگیری نمود.
استاندار زنجان همچنین راه اندازی پناهگاه شبانه روزی نگهداری از معتادین و افتتاح مرکز کنترل آسیب های اجتماعی در استان زنجان را از جمله اقدامات موثر انجام شده طی سال جاری در استان زنجان برشمرد و گفت: می توان تمهیدات لازم درخصوص ایجاد چنین مراکزی در سایر شهرهای بزرگ زنجان را فراهم کرد.
نماینده عالی دولت در استان ضمن تاکید بر آغاز فعالیت های آموزشی و پیشگیرانه از مدارس و دانشگاه های استان، افزود: در کنار فعالیت های پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر، باید توانمندسازی بهبود یافتگان و ارائه تسهیلات حمایتی و اشتغال آنان نیز بصورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.
گفتنی است در پایان پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، ضمن قدردانی از مدیران دستگاه های اجرایی که بیشترین همکاری را در این حوزه داشته اند، احکام فرمانداران به عنوان مسئولین کمیته های شهرستانی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز توسط استاندار زنجان اعطا شد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز