رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان جمع وجوه نذورات نقدی و فروش احشام این حسینیه در دهه محرم سال‌۱۳۹۷ را ۴ میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان اعلام کرد.

جمع‌آوری ۴ میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان نذورات در حسینیه اعظم زنجان

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۱۹:۲۷:۵۶
کد خبر: ۷۵۶۶۸۲
جمع‌آوری ۴ میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان نذورات در حسینیه اعظم زنجان
محمدجواد غم‌پرور اظهار کرد، امسال نیز عزاداری‌های دهه محرم با حضور پرشور مردم پایتخت شور و شعور حسینی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمدجواد غم‌پرور اظهار کرد، امسال نیز عزاداری‌های دهه محرم با حضور پرشور مردم پایتخت شور و شعور حسینی برگزار شد.

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان ضمن تقدیر از همراهی رسانه‌های جمعی و گروهی، صدا و سیما؛ مسؤولان و .. افزود: امسال نیز مراسم هشتم محرم زنجانی‌ها با همان شور و شکوه به جهان مخابره شد و مطابق سنوات قبل شاهد حضور عزادارانی از شهرها و کشورهای مختلف بودیم که نشان از جهانی شدن این مراسم دارد.

وی در ادامه تعداد گوسفندان زنده اهدا شده توسط مردم به این مکان مقدس را ۳ هزار و ۵۱۰ راس و تعداد گوسفندان اهدا شده به صورت نقدی را یک هزار و ۸۳۳ راس اعلام کرد و افزود: یک هزار و ۵۳۰ راس گاو و گوسفند هم در مسیر دسته عزاداری این مسجد ذبح شده است.
غم‌پرور با بیان اینکه جمع گوسفندان نذری اهدا شده در محرم سال‌جاری به این حسینیه ۶ هزار و ۸۷۳ راس بوده است؛ گفت: بهای هر گوسفند پول بر مبنای میانگین ۵ میلیون ریال معادل پانصد هزار تومان محاسبه شده است.
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان در مجموع جمع وجوه نذورات نقدی و فروش احشام این حسینیه در دهه محرم سال‌۱۳۹۷ را ۴ میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان اعلام کرد.
وی گفت: نذورات جمع‌آوری شده حسینیه اعظم زنجان در امور عمرانی، فرهنگی، برگزاری مراسمات در طول سال، خریداری تجهیزات مورد نیاز و هزینه‌های نگهداری هزینه می‌شود.
حسینیه اعظم زنجان از اماکن مذهبی شیعیان است که در جنوب شهر زنجان واقع شده و قدمت این مکان به حدود یک قرن پیش می‌رسد.
همه ساله روز هشتم محرم دسته عزاداری ا زمحل مسجد در خیابان فردوسی تا امامزاده سید ابراهیم حرکت می کند، درطول مسیر حرکت دسته نذورات و احشام به صورت زنده و ذبح شده تقدیم دسته می‌شود روز هشتم محرم در زنجان به یوم العباس معروف است.
مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۸۷ با شماره ثبتی ۱۰ به عنوان دهمین مورد از میراث معنوی ثبت‌ شده است.
 
 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز