موسوی مدیرکل فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور:

آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان برای اربعین حسینی

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۲:۳۶:۲۳
کد خبر: ۷۵۷۴۰۲
آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان برای اربعین حسینی
مدیرکل فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور گفت : سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم امسال به همراه 4 استان دیگر در شهر سامرا با برپایی موکب به عزاداران و زائران حسینی خدمت رسانی می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ موسوی مدیرکل فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این که در اربعین حسینی امسال هم طبق سنوات گذشته به زائرانی که به کربلا مشرف می شوند خدمات رسانی خواهد شد گفت : امسال چهارمین سالی است که از محل موقوفات مرتبط با عزاداری سیدالشهدا اقدام به برپایی موکب هایی جهت ارائه خدمات به زائران اربعین در کربلا، نجف، و دیگر شهرهای عراق می شود.

وی افزود : ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان های مختلف در کشور هم در محور های گوناگون چه در داخل و چه در خارج از کشور در این موضوع مشارکت خواهند داشت. در داخل کشور در محور سیستان و بلوچستان 4 استان ، محور چزابه 3 استان ، محور مهران 6 استان و محور شلمچه 4 استان خدمت رسانی خواهند کرد .

مدیرکل فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور گفت : در عراق نیز موکب های سازمان اوقاف در شهرهای نجف ، کربلا ، کاظمین ، مسیر نجف به کربلا و شهر سامرا حضور خواهند داشت.طبق برنامه ریزی های انجام شده در سامرا از استان های زنجان ، آذربایجان شرقی ، لرستان ، مازندران و قم حضور داشته ودر کنار یکدیگر به زائران حرمین عسگرین که در اربعین در آنجا حضور دارند اقدام به خدمت رسانی شایسته خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به برپایی موکب حسینیه اعظم زنجان در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت : موکب های حسینیه اعظم توانست در سال گذشته فعالیت های قابل توجهی با زائران ارائه کند و امیدواریم امسال نیز شاهد حضور این موکب هم باشیم.

به گفته مدیرکل فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور هدف از فعالیت های انجام شده در اوقاف در این ایام علاوه بر تکریم زائران ، خدمت رسانی شبانه روزی به انان نیز می باشد.

وی با بیان این که در اربعین سال گذشته بیش از 2 میلیون و 500 نفر زادر ایرانی به کربلا مشرف شدند گفت : حدود 400 هزار نفر نیز زائر حرمین عسگرین ( ع ) بودند.

این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد : پس از برپایی موکب ها در مسیر های اعلام شده از 26 مهر ماه شروع به خدمات رسانی خواهیم کرد و این فعالیت ها تا 4 روز بعد از اربعین هم ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان تاکید کرد که عمده منابع مالی که این حجم عظیم از خدمت رسانی را پشتیبانی میکند کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین نیک اندیش و همچنین از محل موقوفاتی است که در ارتباط با همین موضوع وقف شده اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز