مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

انجام اقدامات پیشگیرانه جهت پیشگیری بیماری طاعون در استان زنجان

۱۳۹۷/۰۷/۱۳ - ۰۸:۵۸:۰۶
کد خبر: ۷۶۰۶۴۲
انجام اقدامات پیشگیرانه جهت پیشگیری بیماری طاعون در استان زنجان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از پایش منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم به منظور پیشگیری از شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) خبر داد
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از پایش منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم به منظور پیشگیری از شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت:۲۰ نفر از محیط بانان و کارشناسان اداره کل به منظور پیشگیری از شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بخش وسیعی از منطقه شکارممنوع خرمنه سر طارم را پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله ضدعفونی آبشخور‌های منطقه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بیماری طاعون نوشخوار‌کنندگان کوچک یک بیماری شدید ویروسی با انتشار سریع است؛ افزود: این بیماری در سال ۱۳۹۴ در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم شیوع پیدا کرد و متاسفانه در آن سال ۱۲۶ رأس از کل و بز‌های منطقه بر اثر این بیماری تلف شدند.
حسین آب سالان با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلای نشخوارکنندگان کوچک در استان زنجان مشاهده و یا گزارش نشده است؛ اظهار کرد: علاوه بر کل و بزها، آهوان و قوچ و میش‌ها و دام‌های اهلی نیز در معرض تهدید ابتلا به بیماری طاعون هستند.
مدیر کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در استان قزوین بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک مشاهده شده است؛ افزود: از دامداران عزیز بویژه دامدارن حاشیه مناطق تحت مدیریت استان انتظار داریم اقدامات مراقبتی جهت پیشگیری از شیوع این بیماری را داشته باشند و حتما دام‌های خود را با هماهنگی دامپزشکی واکسینه نمایند.
وی در پایان گفت: انتظار داریم هم استانی‌های عزیز بویژه دامداران در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق مراجعه حضوری به نزدیکترین واحد محیط زیست استان و یا با شماره تلفن ۳-۳۳۵۴۱۰۰۱ اطلاع رسانی نموده تا اقدام لازم در این زمینه صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز