مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

در شش ماهه نخست سال، بیش از ۷۰۰ نفر در مرکز مداخله در بحران های اجتماعی پذیرش شدند

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۱۵:۰۳:۴۲
کد خبر: ۷۸۰۹۰۲
در شش ماهه نخست سال، بیش از ۷۰۰ نفر در مرکز مداخله در بحران های اجتماعی پذیرش شدند
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در شش ماهه نخست سال 704 نفر در مرکز اورژانس اجتماعی پذیرش شدند که از این تعداد 40 نفر مربوط به همسر آزاری و 20 نفر کودک آزاری بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمد محمدی گفت: بهزیستی بعنوان متولی سلامت اجتماعی در توانمند سازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنان به زندگی سالم نقش موثری دارد .

وی گفت: فعالیت مرکز مداخله در خانواده به ‌منظور کاهش طلاق و افزایش آگاهی زوجین در رابطه با نحوه برخورد صحیح با فرزندان، کاهش عوارض، پیامد و آسیب‌های ناشی از طلاق را مهم ارزیابی نمود و خاطر نشان کرد : شناسایی و کمک به حل مسائل خانوادگی، همچنین حفظ تعادل عاطفی و روانی از مهم‌ترین وظایف مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق بهزیستی محسوب می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان فعالیت اورژانس اجتماعی تصریح نمود: در این مراکز خدماتی چون خدمات مددکاری ،روانشناسی ، نگهداری ،تربیتی ،حقوقی به مراجعین ارائه داده می شود.
این مقام مسئول با اشاره به ارائه خدمات روان شناختی و مددکاری توسط کارشناسان مراکز اورژانس اجتماعی افزود: کودک آزاری ،همسر آزاری،زنان آسیب دیده اجتماعی،دختران فراری یا در معرض آسیب،اقدام به خودکشی،کودکان کار،مبتلایان به اختلال هویت،مشاوره های خانوادگی و حل اختلافات خانوادگی،مشاوره های فردی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند از مهمترین فعالیت های اورژانس اجتماعی هستند که در کنار خدمات تخصصی به خانواده ها ارائه می شوند.
 
وی با بیان این که اورژانس اجتماعی شهرستان زنجان، سطح یک و شهرستان‌های ابهر و خدابنده، سطح 2 بوده و خرم‌دره و طارم از اورژانس سطح 3 برخوردارند خاطر نشان کرد: مداخلات روانشناسی قبل از مداخلات قضایی و در دسترس بودن از ویژگی‌های مهم اورژانس اجتماعی است.
 
وی ارتقاء سطح دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در خصوص مسائل و مشکلات اجتماعی ، بالا بردن ء توانمندیهای افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی  و آگاهی  ،  شناخت خانواده و اجتماع نسبت به نیازهای خدمت گیرندگان به منظور تسهیل فرایند حل مسئله در شرایط بحرانی و شناسائی کانون های بحران زا  را از مهمترین اهداف این مرکز برشمرد
 
 وی گفت: افراد می توانند به صورت خود معرف و یا با معرفی توسط خدمات اجتماعی سیار و خط تلفن اورژانس اجتماعی و یا با معرفی از طریق از مراجع قضایی ، انتظامی، سازمانها و نهادهای ذیربط به مرکز مراجعه نموده و از خدمات این مرکز به صورت رایگان ، شبانه روزی ، سرپایی و نگهداری موقت از خدمات آن بهره مند می گردند.
 
گفتنی است : درحال حاضر 5 خودرو خدمات سیار در شهرستانهای زنجان،ابهر،خرمدره و خدابنده آماده ارائه خدمات و مداخله در بحران و کمک به افراد آسیب دیده اجتماعی است.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز