رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان زنجان:

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و مانور ساعت صفر،به ریاست استاندار زنجان و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برگزار شد

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۱۷:۰۵:۴۳
کد خبر: ۷۸۱۸۳۳
جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و مانور ساعت صفر،به ریاست استاندار زنجان و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برگزار شد
باقری مدیرکل مدیریت بحران استان ضمن خیرمقدم به اعضا اهداف رزمایش را معرفی کرد و در ادامه حقیقی استاندار زنجان هفته بسیج را تبریک گفته و آشنایی با شرح وظایف و تطابق امکانات را با وظایف محوله خاطرنشان نموده و ضرورت ایجاد هماهنگی و ایجاد زبان مشترک را پراهمیت قلمداد کرد. در ادامه با طرح سوالاتی از قبیل میزان آمادگی برای بارندگی ها، برف و سیل و زلزله خواستار توضیحات لازم در زمینه امکانات و آمادگی دستگاه ها شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و مانور ساعت صفر،  به ریاست استاندار زنجان و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در سالن پیامبراعظم(ص) تشکیل شد. باقری مدیرکل مدیریت بحران استان ضمن خیرمقدم به اعضا اهداف رزمایش را معرفی کرد و در ادامه حقیقی استاندار زنجان هفته بسیج را تبریک گفته و آشنایی با شرح وظایف و تطابق امکانات را با وظایف محوله خاطرنشان نموده و ضرورت ایجاد هماهنگی و ایجاد زبان مشترک را پراهمیت قلمداد کرد. در ادامه با طرح سوالاتی از قبیل میزان آمادگی برای بارندگی ها، برف و سیل و زلزله خواستار توضیحات لازم در زمینه امکانات و آمادگی دستگاه ها شد.

در ادامه جلسه روسای کارگروه های مختلف به بیان توضیحاتی در خصوص آمادگی دستگاه ها در زمان بحران پرداختند که از اعم موضوعات می توان به موارد زیر اشاره کرد: وجود مرکز کنترل شهرداری و امکان استفاده برای سایر اعضاء، وجود فیبر نوری در تمامی خیابان های اصلی شهر زنجان، وجود ماشین آلات آماده به کار و عقد قرارداد با بخش خصوصی، پیش بینی هواشناسی دقیق تا 10 روز آینده و عدم غافلگیری در این خصوص، استقرار بالگرد امدادی به مدت 15روز در استان و 15 روز بعدی در استان قزوین و درخواست برای استقرار پایدار، انجام مقاوم سازی روستایی و رتبه سوم کشور در انعقاد قرارداد، وجود 400 تخت بیمارستانی آماده، تامین سوخت مایع از شبکه به میزان 75درصد و 25 درصد از طریق ناوگان حمل و نقل، خرید 454000 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و ذخیره سازی بیش از نیاز استان، ضرورت کار تولیدی در صدا و سیما با حضور دستگاه ها و خبررسانی بر اساس سرعت، دقت و صحت، ایجاد ارتباط بین کارگروه های 14گانه و ضرورت اجرای طرح های سیلاب با توجه به خشکسالی ها.

در پایان جلسه استاندار زنجان بر ضرورت بررسی امکانات و ارائه آموزش های لازم پیش از وقوع حوادث تاکید کرد و گفت : باید توجه به آموزش و فرهنگسازی در مناطق شهری و روستایی استان جدی گرفته شود و کاستی ها و نواقص موجود در امکانات در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه به خوبی شناسایی شود. امکانات زیرساختی و نیازهای اساسی باید تکمیل و در زمان بروز بحران ها و حوادث مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد. حقیقی در ادامه بیان کرد که می توان از ظرفیت شوراها و دهیاران جهت آموزش به مردم روستاها استفاده کرد و میزان آمادگی مدیران باید به حدی برسد که در زمان اعلام نیاز بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیمات مهم و حیاتی را اتخاذ نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز