به بهانه برگزاری صبح خاطره با «بچه‌های کوچه بینش» زنجان؛

ذهن رباب و ظهر دوم بهمن ۶۵ / بمباران هوایی عراق به مدرسه بینش زنجان

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۸:۲۷:۵۳
کد خبر: ۸۰۳۸۲۱
ذهن رباب و ظهر دوم بهمن ۶۵ /  بمباران هوایی عراق به مدرسه بینش زنجان
به همت حوزه هنری زنجان، 32 سال بعد خانواده‌های معظم شهدای دانش‌آموز، راویان و شاهدان واقعه بمباران دوم بهمن 65، در همان ساعت و مکان دور یکدیگر جمع شدند تا یاد و خاطره شهدای کوچه بینش را گرامی بدارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  بوی خاک، سوزش گلو، سیاهی، پیکرهای بی سر و دست پا، این خاطراتی است که از ظهر دوم بهمن 1365 در ذهن رباب عشقی که در آن دوران محصل بود، مانده است. او بمباران هوایی عراق به کوچه بینش زنجان را با جزییات بیشتری به خاطر دارد.

37

به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری، 32 سال بعد خانواده‌های معظم شهدای دانش‌آموز، راویان و شاهدان واقعه بمباران دوم بهمن 65، در همان ساعت و مکان دور یکدیگر جمع شدند تا یاد و خاطره شهدای کوچه بینش را گرامی بدارند.

38

مراسم صبح خاطره«بچه‌های کوچه بینش»، با حضور مرزبان مدیرکل حوزه استاندار استانداری، کاظمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، خدایی مشاور امور ایثارگران استانداری، نیکویی مشاور استاندار، سرهنگ توفیقی مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان، صفری رییس آموزش و پرورش ناحیه 1 زنجان و امیر نعمتی سرپرست حوزه هنری استان زنجان، دوم بهمن ماه 97 در دبیرستان میثاق برگزار شد.

در این مراسم، ابراهیمی؛ معاونت وقت آموزشگاه نواب صفوی و صدرمحمدی، مدیر این آموزشگاه به همراه رباب عشقی یکی از شاهدان عینی بمباران به بیان خاطرات خود از روز بمباران و اتفاقات پس از آن پرداختند.

40

صدرمحمدی ضمن مرور خاطرات خود از دوران دفاع مقدس و بمباران کوچه بینش ارتقای سطح علمی کشور را پیام شهدا به دانش آموزان اعلام کرد.

در ادامه، ابراهیمی معاونت وقت آموزشگاه نواب صفوی ضمن توصیف شرایط روز بمباران و همچنین شرایط سخت پس از آن، آرزو کرد هیچوقت جنگ تکرار نشود و دانش آموزان با صلح و آرامش به تحصیل بپردازند.

رباب عشقی هم به مرور دیده‌ها و احساسات خود در دوم بهمن 65 پرداخت و با تأکید بر اینکه شهدا بندگان برگزیده خداوند هستند، گفت: خون شهدا ثمره دارد و ثمره آن دانش آموزانی هستند که امروز برای پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

36

طی این جنایت جنگی رژیم بعثی عراق 8 دانش‌آموز از آموزشگاه نواب صفوی به شهدات رسیدند و این اتفاق باعث مجروحیت 21 دانش آموز دیگر شد.

گفتنی است، صبح خاطره «بچه‌های کوچه بینش» با همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان و همکاری اداره کل و ناحیه 2 آموزش و پرورش استان زنجان، ظهر امروز با حضور مسئولین استانی و خانواده‌های معظم شهدای دانش‌آموز، راویان و خاطره‌گویان در دبیرستان میثاق کوچه بینش برگزار گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز