استاندار زنجان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی:

هنرمندان زنجان از ظرفیت و توانمندی بسیاری برخوردار هستند

۱۳۹۷/۱۲/۰۳ - ۱۱:۳۷:۱۹
کد خبر: ۸۱۵۷۰۶
هنرمندان زنجان از ظرفیت و توانمندی بسیاری برخوردار هستند
فتح اله حقیقی در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر در دانشگاه زنجان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی خواستار بهره گیری از ظرفیت و توانمندی هنرمندان استان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ استاندار زنجان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی خواستار بهره گیری از ظرفیت و توانمندی هنرمندان استان شد.

فتح اله حقیقی در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی فجر در دانشگاه زنجان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی خواستار بهره گیری از ظرفیت و توانمندی هنرمندان استان شد.

استاندار زنجان به دیدار خود با اقشار و اصناف مختلف هم اشاره کرد و گفت: دیداری هم با هنرمندان استان انجام شد تا از این طریق نقاط قوت و ضعف این حوزه شناسایی شود.

وی ادامه داد: پس از بررسی وضعیت فرهنگ و هنر استان به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیداری انجام شد، گفت: در این دیدار خطاب به وزیر متبوعه خواستار توجه ویژه به ظرفیت های فرهنگی و هنری استان شدیم.

به گفته حقیقی در این دیدار بر ضرورت برگزاری یکی از جشنواره های ملی در استان زنجان تاکید شد که استانداری آمادگی خود را برای تامین نیمی از هزینه های چنین جشنواره هایی در استان اعلام نمود.

وی با اشاره به اینکه به تاثیر هنر در توسعه و به توانمندی جوانان استان اعتقاد قلبی دارم،

گفت:هم به تاثیر هنر در توسعه استان و هم به توانمندی جوانان استان زنجان اعتقاد قلبی دارم و معتقدم می توان از ظرفیت هنرمندان جوان برای دستیابی به توسعه استفاده نمود.

 استاندار زنجان ادامه داد: با توجه به تاثیر هنر در امر توسعه باید سخت افزارهای مورد نیاز برای رشد و اشاعه هنر در زنجان و کشور را فراهم کرد.

 وی با یادآوری اینکه برگزاری همایش ها و جشنواره های بزرگ هنری ملی در استان زنجان نخستین گام برای شناساندن استعدادها و توانمندی های هنرمندان استان و ارتقاء جایگاه هنر است،خاطرنشان کرد: با پیگیری اعتبارات مورد نیاز و تفاهم‌نامه های میان استانداری زنجان و وزارت فرهنگ و ارشاد باید برنامه های بزرگ هنری ملی را در استان زنجان برگزار کرد.

 در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه آن زمان که زبان از گفتن قاصر است، موسیقی آغاز شد، ادامه داد: بشر از زمانی که خود را شناخته؛ در پی یافتن راهی برای روایت درون پرآشوب خود بوده است، آشوبی که منشا آن دور افتادن از اصل و تمنای وصل است.

فاطمه کرباسی ادامه داد: بشر پس از ابداع فلسفه، روابط اعداد و اشکال، تخیل ورزید، شعر و ادبیات را آفرید، با وجود آن هنوز احساس کمبود می کرد از اینرو موسیقی پدید  آمد که برخاسته از ناشناخته ترین ابعاد وجودی انسان بود.

وی ادامه داد: موسیقی چون از عمق وجود انسان برمی خیزد با احساس عجین می شود، تاثیری ژرف بر روح و جسم انسان می گذارد و هیچ هنری تا به امروز این چنین اغواگر و مدهوش کننده نبوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: موسیقی آینه تمام نمای حیات بشری است، موسیقی ملل مختلف تاریخ کهن دارد، به عنوان مثال موسیقی خطه آذربایجان قدمتی ٧ هزار ساله، مالامال از حکمت و عرفان است.

به گفته کرباسی، هنرمند عاشیق تنها نوازنده صرف به معنای مصطلح امروزی نیست او در قامت یک رهبر فکری، فیلسوفی بزرگ و مرجعی برای ایجاد معرفت عمل می کند، آنچه اهمیت دارد نه فقط توانایی وی در اجرای یک قطعه موسیقی بلکه قدرت تشخیص سره از ناسره و نشان دادن راه از بیراه است.

وی افزود: با این پشتوانه تاریخی و فرهنگی، ظلم بزرگی است که با برجسته کردن بخش ناچیزی از موسیقی های متدوال که ارتباطی با فرهنگ و هنر این مرز و بوم ندارند، کلیت این ابداع خارق العاده و هنر تاثیرگذار را زیر سوال ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: موسیقی هرجا رخصت یافته ، تعهد و وفاداری خود را به آرمان های انسانی به اثبات رسانده است، این بس که نگاهی به نقش موسیقی در تحولات تاریخ معاصر از انقلاب مشروطه گرفته تا اعتراض به استبداد پهلوی و دفاع جانامه از انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس بیفکنیم تا ایمان بیاوریم که آن چه امروز در مخالفت بی دلیل با این عصاره تمدن بشری بروز می یابد بر سرشاخه نشستن و بن بریدن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز