رییس اداره کانون های فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در شهر زنجان:

یک هزار و ۱۲۹ کانون فرهنگی و تربیتی در سطح کشور وجود دارد

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۰۷:۵۱:۰۴
کد خبر: ۸۱۵۸۵۵
یک هزار و ۱۲۹ کانون فرهنگی و تربیتی در سطح کشور وجود دارد
سید علی سیدی رییس اداره کانون های فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و تربیتی در کانون سهروردی شهر زنجان گفت: یک هزار و 129 کانون فرهنگی و تربیتی در سطح کشور وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و تربیتی صبح امروز با حضور رییس اداره کانون های فرهنگی و تربیتی وزارت، سرپرست و معاونین پشتیبانی، پرورشی و سواد آموزی استان، روسا و معاونین پرورشی نواحی یک و دو و همچنین سایر مدعوین در محل کانون سهروردی شهر زنجان برگزار شد.

سید علی سیدی در این مراسم ضمن تقدیر از مجموعه آموزش و پرورش استان زنجان ابراز داشت: این استان در برگزاری برنامه های فرهنگی و تربیتی به خصوص در حوزه ی فعالیت های آموزشی و تربیتی کانون ها همیشه حرفی برای گفتن داشته و دارد.

وی ضمن تبریک سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و تربیتی افزود: سه نوع نگاه به کانون های فرهنگی و تربیتی کشور وجود دارد.

رییس اداره کانون های فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود یک هزار و 129 کانون در سطح کشور، تصریح کرد: اولین نگاه به کانون ها، نگاه اسناد بالا دستی است و بر این اساس با تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش این کانون ها در کشور احداث شده اند.

این مقام وزارتی با اشاره به 30 ساله شدن تاسیس کانون ها در کشور ادامه داد: نگاه دوم از منظر سند تحول بنیادین است که کارکرد کانون ها را تربیتی عنوان کرده است و آن ها را یکی از محیط های امن یادگیری و مورد اعتماد اولیا و دانش آموزان مطرح نموده است و ما نیز وظیفه داریم در همین راستا اقدام نماییم.

سید علی سیدی اضافه نمود: در نگاه سوم نیز جایگاه کانون ها را باید از دید مسئولین کشوری و استانی تعریف و آن ها را تقویت کرد.

وی یادآور شد: ماهیت کار کانون های فرهنگی و تربیتی، آموزشی است ولی باید در نظر داشت که این آموزش با مفهوم آموزش رایج در مدارس فرق دارد.

رییس اداره کانون های فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در پایان ابراز داشت: کار در کانون ها جهادی و دلی است و بسیار ارزشمند می باشد.

گفتنی است در حاشیه این مراسم، نمایشگاه آثار و تولیدات دانش آموزان کانون های فرهنگی و تربیتی استان دایر بود و همچنین پارک فن آموز اشراق و سیستم موتور خانه کانون سهروردی نیز افتتاح گردید و هم اینکه از مدیران و مربیان برتر و ساعی کانون های فرهنگی و تربیتی استان نیز تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز