با ریاست استاندار زنجان و با حضوراعضای هماهنگی مدیریت بحران استان در محل استانداری زنجان:

اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در سال ۹۸ به ریاست دکتر حقیقی استاندار زنجان تشکیل جلسه داد

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۴:۱۲:۱۹
کد خبر: ۸۲۷۱۳۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز گفت: دستورالعملی در خصوص سیلاب ها و لزوم آزادسازی مسیل ها دریافت شده بود که توسط اداره کل مدیریت بحران استان به شرکت آب منطقه ای ابلاغ شده است. مهرداد سلطانی افزود: این دستورالعمل 7 برنامه مختلف دارد که جهت پیشگیری از خطرات سیل باید مورد توجه شرکت آب منطقه ای قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با ریاست استاندار زنجان و با حضوراعضای هماهنگی مدیریت بحران استان در محل استانداری زنجان تشکیل جلسه داد. در ابتدای جلسه باقری مدیرکل مدیریت بحران ضمن تبریک فرارسیدن سال نو از طرح آمادگی مدیریت بحران استانها که در اسفند 97 ازسوی سازمان مدیریت بحران کشور به تمامی استان ها ابلاغ گردیده سخن گفت و از پاره ای از اقدامات مدیریت بحران استان در تحقق این طرح را مطرح نمود. در ادامه جلسه مدیران جمعیت هلال احمر استان، شرکت نفت، شهرداری سپاه، نیروی انتظامی و ... از میزان آمادگی دستگاه های خود در مقابله با هرگونه حادثه و بحران احتمالی در روزهای آتی صحبت هایی مطرح کردند. همچنین فرمانداران شهرستان های استان نیز به بیان مشکلات و اقدامات خود در زمینه مدیریت بحران اشاره داشتند. فتح الله حقیقی استاندار زنجان در این جلسه گفت: این استان آمادگی کامل برای مدیریت بحران را دارد و تشکیل جلسه مدیریت بحران به منظور سنجش میزان آمادگی دستگاه های عضو است تا با توجه به پیش بینی بارندگی، مردم استان و به ویژه مسافران نوروزی با مشکلی مواجه نشوند.
نماینده عالی دولت در استان زنجان اظهار داشت: برای کمک به استان های سیل زده مازندران و گلستان، اعلام آمادگی کرده بودیم و با تمام امکانات و توان و ظرفیت دستگاه های اجرایی استان آماده کمک به این استان ها هستیم.
وی خاطرنشان کرد: اولین مرحله کمک ها با هماهنگی هلال احمر استان به این استان ها اعزام و ارسال می شود.
حقیقی اضافه کرد: مرحله دوم نیز در قالب کمک های مردمی به صورت منسجم توسط دستگاه های متولی، جذب و بلافاصله به مناطق سیل زده ارسال می شود.
استاندار زنجان پیشنهاد کرد: فرمانداران، مدیران دستگاه های اجرایی و سایر کارکنان دولت نیز در صورت امکان یک روز از حقوق خود را برای کمک به مردم سیل زده اختصاص دهند که پیگیری تحقق این مورد از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان صورت پذیرد، ضمن اینکه از بضاعت خیرین نیز برای این مهم استفاده شود.
این مسئول با تاکید بر مراقبت جدی در کل استان برای مقابله با حوادث احتمالی گفت: گرفتگی معابر، لایروبی، سیلاب ها و برف در ارتفاعات باید به صورت جدی مراقبت شود، مسافران نیز باید توجیه شوند تا از چادر زدن در حاشیه ها خودداری کنند.
وی افزود: سالن های ورزشی و تمام امکانات دستگاه های مختلف، مسافران را با هزینه های جزئی، پذیرش و اسکان دهند تا مسافران در سرما نمانند.
استاندار زنجان تاکید کرد: انتظار می رود پیش بینی های لازم دستگاه ها از حیث امکانات مخصوصا در مسیر سیلاب و گردنه های برفگیر صورت پذیرد.
وی با ابراز نگرانی از تعرض به محیط زیست استان گفت: یکی از تکالیف فرمانداران برخورد با این افراد و گروه ها است و این تعرض سبب می شود تا هنگام بارندگی مشکلاتی به وجود بیاید.
استاندار زنجان با ابراز خرسندی از اجرا شدن مصوبات ستاد سفر استان اظهار داشت: مسافران از کیفیت مسیرها و خدمات ارائه شده، رضایتد داشتند که این امر نشان می دهد می توان کارهای بزرگ تری در این استان انجام داد.
وی افزود: بر اساس آمارها تعداد و زمان ماندگاری مسافران در استان زنجان نسبت به سنوات گذشته افزایش یافته که نکته بسیار مهمی است.
حقیقی خاطرنشان کرد: زنجان این توان را دارد که در آینده به یکی از مقاصد گردشگری کشور تبدیل شود که جرقه این مهم از امسال زده شد.
استاندار زنجان، پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استمرار اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را موضوع بسیار اساسی توصیف و تصریح کرد: ظرفیت های بسیاری در کشور وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها شعار سال را عملیاتی کرد که نیروی انسانی، منابع انسانی و پژوهش از مهمترین ظرفیت های کشور هستند.
وی تاکید کرد: باید بتوانیم ظرفیت ها را به ثروت تبدیل کنیم که همین تبدیل کردن، رونق تولید است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز گفت: دستورالعملی در خصوص سیلاب ها و لزوم آزادسازی مسیل ها دریافت شده بود که توسط اداره کل مدیریت بحران استان به شرکت آب منطقه ای ابلاغ شده است.
مهرداد سلطانی افزود: این دستورالعمل 7 برنامه مختلف دارد که جهت پیشگیری از خطرات سیل باید مورد توجه شرکت آب منطقه ای قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز