فتح الله حقیقی، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان طارم:

استاندار زنجان: تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری و کاهش خسارت ها از سوی مدیران انجام شود

۱۳۹۸/۰۱/۱۵ - ۱۲:۰۴:۵۷
کد خبر: ۸۲۹۹۵۲
استاندار زنجان: تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری و کاهش خسارت ها از سوی مدیران انجام شود
نماینده عالی دولت در استان گفت: میزان دبی آب ورودی قزل اوزن نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و با توجه به اینکه 83% مناطق استان زنجان در مسیر رودخانه قزل اوزن قرار دارد نشان دهنده اهمیت این رودخانه برای استان است و باید در آینده به نحو احسن از این ارزش الهی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ استاندار زنجان از خدمات اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و همکاری مردم استان با مسئولان و توجه آنها به هشدارها تقدیر کرد و این موضوع را نشان از اعتماد مردم به مدیریت استان برشمرد و گفت: تمامی تمهیدات لازم برای جلوگیری و کاهش این خسارت ها باید از سوی مدیران انجام شود.

فتح الله حقیقی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان طارم افزود: ما باید قدردان اعتماد مردم بوده و آن را یک فرصت تلقی کنیم و با خدمت به موقع اعتماد مردم نسبت به مسئولان را جبران کنیم.
وی اظهار داشت: نبود هر نوع حادثه احتمالی و خسارات جانبی در پی بارش های اخیر نشان از تعامل، هماهنگی و وفاق دستگاه‌های اجرایی استان و به تبع آن شهرستان است که خوشبختانه هیچ گونه حادثه ای در استان ثبت نشد.
استاندار زنجان هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طارم را قابل قبول برشمرد یادآور شد: خدا را شاکریم که هیچ اتفاقی در طارم نیفتاد و به نوعی بحران ایجاد شده در بارش های اخیر تبدیل به فرصت شد و باید قدردان این نعمت الهی بود.
وی خسارت های جزئی وارده در حوزه کشاورزی شهرستان طارم را مربوط به تغییرات آب و هوایی دانست و متذکر شد: تمامی تمهیدات لازم برای جلوگیری و کاهش این خسارت ها باید از سوی مدیران انجام شود.
نماینده عالی دولت در استان گفت: میزان دبی آب ورودی قزل اوزن نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و با توجه به اینکه 83% مناطق استان زنجان در مسیر رودخانه قزل اوزن قرار دارد نشان دهنده اهمیت این رودخانه برای استان است و باید در آینده به نحو احسن از این ارزش الهی استفاده کرد.
استاندار زنجان بیشتر خسارت‌های احتمالی وارده در حاشیه رودخانه قزل اوزن را مربوط به زمین‌های تصرف شده به صورت غیر قانونی دانست و افزود: تجربه استان‌های دیگر نشان داده است که اگر تمهیداتی برای این امر انجام نشود در آینده شاهد خسارات جبران ناپذیری خواهیم بود.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان زنجان از ستاد بحران شهرستان طارم خواست تا نسبت به شناسایی زمین‌های تصرف شده در حاشیه قزل اوزن اقدام و نسبت به رفع تصرف آنها اقدام کند.
استاندار زنجان میزان ورودی آب قزل اوزن را 220 مترمکعب بر ثانیه اعلام کرد و افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و همچنین اعلام آب منطقه ای استان زنجان افزایش آنچنانی در بالادست صورت نگرفته ولی با این حال تا عادی شدن وضعیت رودخانه قزل اوزن باید در آماده‌باش کامل باشیم.
مدیرعالی اجرایی استان از مدیران استانی و شهرستانی خواست تا نسبت به برآورد خسارتهای احتمالی مرتبط با دستگاه های خود اقدام و تا آخر هفته آینده به استانداری ارسال کنند.
وی همچنین به تشکیل جلسه شورای بانکها در اسرع وقت اشاره کرد تا در مورد ارائه تسهیلات برای روستاییانی که دچار خسارت شده اند تصمیم گیری شود.
حقیقی افزود: ذخیره آب در سدها باید مدیریت شود به طوری که هم نگذاریم مقدار ذخیره آب در سدها به حدی باشد که از آن سرریز شود و نه آنقدر که آب ها را از سد خالی کنیم که دیگر آبی برای ذخیره وجود نداشته باشد.
حقیقی نسبت به بارندگی های هفته آینده نیز هشدار داد و از اعضای شورای هماهنگی مدیریت استان زنجان خواست تا آمادگی‌های لازم برای بارندگی های هفته آینده را نیز داشته باشند.
وی ضمن تقدیر از کمک های استانی به مناطق سیل زده کشور افزود: زحمات سپاه، کمیته امداد، سازمان انتقال خون و جمعیت هلال احمر قابل تقدیر است و اعتقاد داریم که باید در کنار استان های درگیر سیل و شرایط بحرانی باشیم.
استاندار زنجان در پایان از عملیات کانون یابی جهت مبارزه با آفت ملخ مراکشی در روستای پاوه رود شهرستان طارم بازدید کرد و نحوه عملکرد کارشناسان جهاد کشاورزی را مورد ارزیابی قرار داد.

 

نظر شما