رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان عنوان کرد:

سرمایه‌گذاری در بنادر تجاری ایران؛ مسیری حیاتی برای کشورهای مرکزی اکو

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۲:۳۱:۴۴
کد خبر: ۸۳۶۹۵۷
سرمایه‌گذاری در بنادر تجاری ایران؛ مسیری حیاتی برای کشورهای مرکزی اکو
ریس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: سرمایه‌گذاری در بنادر تجاری ایران، پاکستان و ترکیه برای آینده کشورهای مرکزی حیاتی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ غلامحسین جمیلی، عصر امرور در آیین در پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو اظهار کرد:اتاق‌های بازرگانی و روابط بین آن‌ها همواره یکی از مسیرهای آشنایی تجار با یکدیگر است. بهره‌مندی از ظرفیت اشتراکات فرهنگی و اجتماعی در زمینه‌های اقتصادی و تجاری برای کشورهای عضو اکو ضروری است.

این مسئول ادامه داد: اتاق‌های بازرگانی این ناحیه می‌توانند با گسترش و توسعه مراودات خود برای ایجاد ثروت و فایده و توسعه اقتصادی کشورهای خود تلاش کنند و مزیت‌های هر کشور برای پایداری تولید و تجارت صرفا ناشی از کنار هم بودن تجار میسر خواهد بود.

او افزود: سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو فرصتی مناسب برای تبادلات علمی  و فعالیت‌های خلاقانه بوده و به دنبال تقویت تجارت بین اعضای خود و سایر کشورها است.

جمیلی تصریح کرد: قزاقستان به عنوان بزرگترین کشور احاطه شده در خشکی و ازبکستان به عنوان کشوری که حتی همسایگان آن به دریای آزاد راه ندارد، می‌تواند از مزیت‌های بالای اکو استفاده کنند.اتصال ایران و پاکستان به دریای عمان و اقیانوس هند و مجاورت ترکیه با دریای مدیترانه خود می‌تواند کمک شایانی به حمل کالاهای تولید شده در کشورهای آسیای مرکزی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، یادآور شد: می‌توان متصور بود که سرمایه‌گذاری در بنادر تجاری ایران، پاکستان و ترکیه برای آینده کشورهای مرکزی حیاتی خواهد بود که این مهم از مسیر اکو محقق خواهد بود و این مسیر می‌تواند به عنوان مسیر جدید در آینده معرفی شود.

او اظهار کرد: داشتن ظرفیت عظیمی در برخی از این کشورها و وجود صنایع که به این تولیدات نیازمندند، یک بازار مصرف دائمی، همیشگی و متنوع است که به همین دلیل توسعه به عنوان اصل همکاری‌های آتی مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز