وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

تلفن همراه امروز به ابزار گسست اجتماعی تبدیل شده است

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۱:۵۹:۴۲
کد خبر: ۸۴۲۴۲۴
تلفن همراه امروز به ابزار گسست اجتماعی تبدیل شده است
سعید نمکی وزیر بهداشت در اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان زنجان، گفت: کارکرد تلفن همراه که در مقطعی به عنوان پیوست اجتماعی مطرح بود امروز به ابزار گسست اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ تلفن همراه روزی برای توسعه ارتباطات و شادی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در حال حاضر باعث جدایی افراد شده است.

وی ادامه داد: توسعه در برخی مواقع زیرساخت‌های زندگی، انسان‌ها را از دور هم می‌کند لذا بازگشت به سنت و زندگی‌ها گذشته و مهر و محبت‌های که در گذشته بود عامل مهم در نزدیکی افراد در جامعه بهم می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هنر تعاریف زیادی دارد، ولی بهترین تعریف از هنر این است که آن زبان زیبای گفتمان عشق و عاشقی است و عشق یک زبان بین‌المللی بوده و تنها هنر و احساسات است که مرز نمی‌شناسد.

نمکی تاکید کرد: اگر بتوان اتفاقی را در زمینه تسهیل و تحکیم ارتباطات بین افراد رقم زد، شاخص‌های سلامت روان بهبود می‌یابد که با بازگشت به شیوه زندگی قدیم و کاهش خصوصی‌سازی زندگی این مهم تا حدودی محقق می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روان پرشی‌ها باعث گرایش افراد به مواد مخدر و الکل می‌شود، افزود: شادی و نشاط باید در جامعه ترویج پیدا کند و باید به این نکته توجه داشته باشیم که مردم افسرده نیازمند شهر شاد هستند و کاری که روح نشاط و امید را بیدار کند، ستودنی است.

نمکی با بیان اینکه امروز افسردگی به عنوان یک چالش مهم در جامعه محسوب می‌شود گفت: روان افسرده به اعتیاد، خشونت، خودکشی و این قبیل موارد تمایل زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت بهداشت روان، این موضوع مورد توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است، گفت: اصل مهم در رسیدگی به سلامت، توجه به سلامت روان است.

جایزه بهترین کلوپ عکس به کشور چین اهدا شد

همزمان با حضور وزیر بهداشت در زنجان برگزیدگان پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس «سلامت روان» معرفی شدند و از برگزیدگان در دو بخش آزاد و سلامت روان تقدیر و از کتاب و تمبر جشنواره رونمایی شد.

در این جشنواره عکاسانی از ترکیه، انگلستان، اوکراین، بلژیک، هندوستان و کره‌جنوبی برگزیدگان خارجی و زهره لک، مهران چراغچی، امیر پورمند و جواد رضایی نیز برگزیدگان ایرانی معرفی شدند که جایزه نقدی، یادبود جشنواره و نشان فیاپ را دریافت کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز