معاون سیاسی استاندار زنجان تاکید کرد؛

لزوم بومی‌سازی سیاست‌های حوزه جمعیت در زنجان

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۳:۴۷:۱۳
کد خبر: ۸۴۸۳۷۲
لزوم بومی‌سازی سیاست‌های حوزه جمعیت در زنجان
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: باید سیاست‌های حوزه جمعیت در زنجان بومی‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی‌نافچی در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان زنجان با اشاره به اینکه توجه به مباحث نظری در حوزه جمعیت ضروری است، اظهار کرد: تصمیم‌سازی در رابطه با جمعیت با توجه به مباحث نظری باید به مراتب دقیق‌تر و با ریسک پایین‌تری باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه وضعیت کشور و استان در دارا بودن جمعیت 14-29 سال مناسب ارزیابی می‌شود، خاطر نشان کرد: این جمعیت روز به روز به کهنسالی نزدیک می‌شود که باید تمهیدات لازم در این باره برای دهه‌های آتی اندیشیده شود.
وی تاکید کرد: وقتی عنوان راهبردی بودن به جلسات اطلاق می‌شود، هدف از تشکیل جلسه علاوه بر تبیین مشکلات موجود در راستای حوزه جمعیت باید به ماموریت و وظایف دستگاه‌ها برای برطرف کردن آن باشد.
مرادی با اشاره به اینکه هر دستگاهی در جلسه شان نزولی دارد و باید بر اساس ماموریت و وظایفی که دارد، اقداماتی را انجام دهد، افزود: باید سیاست‌های حوزه جمعیت بومی‌سازی شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه سیاست‌های کلی در رابطه با مشکلات حوزه جمعیت تا حدودی تبیین شده است، عنوان کرد: به همین دلیل انتظار می‌رود در جلسات آتی راهکارها بررسی و وظایف هر دستگاهی که در جلسه حضور دارد مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه باید بتوان پایان سال اقدامات عملی در این راستا انجام داد، اضافه کرد: باید اقداماتی عملی در راستای حل مشکل کاهش موالید، کاهش باروری، وضعیت طلاق، افزایش سن ازدواج، تقویت هویت ایرانی- اسلامی، و ... برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز