فرماندار طارم:

آموزش و آگاه سازی مردم از عوامل بازدارنده درجرائم غیر عمد مالی است

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۲:۲۴:۰۲
کد خبر: ۸۵۰۸۷۷
آموزش و آگاه سازی مردم از عوامل بازدارنده درجرائم غیر عمد مالی است
ستار صفری فرماندار طارم: وظیفه اصلی نهادهای دولتی اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از طریق آموزش های مربوطه در مورد مسائل حقوقی است و امیدواریم با اطلاع رسانی و آموزش به خانواده ها و پیشگیری، همه کمک کنیم تا کسی به جرم غیر عمد گرفتار زندان نشود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ شهرستان طارم اولین جشن گلریزان شهرستان طارم با حضور ستار صفری فرماندار طارم ، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان، محمد صادقی پور امام جمعه شهرستان، علی باقری مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان و با همکاری ستاد دیه استان زنجان و مردم خیر این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم فرماندار طارم کمک های مالی مردم این شهرستان در ماه ضیافت الهی را توفیق الهی برشمرد و افزود: وظیفه اصلی نهادهای دولتی اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از طریق آموزش های مربوطه در مورد مسائل حقوقی است و امیدواریم با اطلاع رسانی و آموزش به خانواده ها و پیشگیری، همه کمک کنیم تا کسی به جرم غیر عمد گرفتار زندان نشود.
وی دلیل زندانی شدن بسیاری از مردم برای جرائم غیر عمد مالی را عدم آگاهی آنان برشمرد و اظهار داشت: بسیاری از مردم بدون آگاهی به خاطر چک یا سفته و همچنین نداشتن بیمه خودرو و عدم توانایی پرداخت دیون خود گرفتار زندان شده اند.
مقام عالی دولت در شهرستان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را موجب کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد زندانی شدن سرپرست خانوار بخصوص در جرائم مالی غیر عمد آسیب های زیادی به همسر و فرزندان آنان وارد کرده و حتی منجر به از هم پاشیدن خانواده می‌شود و باید از ظرفیت بالای خیران شهرستان برای بهبود شرایط زندگی خانواده‌های زندانیان، استفاده کرد.
رئیس شورای تامین شهرستان طارم عنوان کرد: بیشترین حجم پرونده های موجود در دادگستری شهرستان مربوط به مسائل خانوادگی و مشکلات اقتصادی است.
این مسئول مردم شهرستان را خیر و نوع دوست توصیف و تشریح کرد: در سال 97 توسط خیران این شهرستان از طریق نهادهای خیریه بیش از 30 میلیارد ریال انواع کمک های نقدی و غیرنقدی برای کمک به نیازمندان جمع آوری شده است.
وی همچنین از مشارکت مردمی در اجرای پروژه های عمرانی این شهرستان ابراز خرسندی کرد و افزود: همچنین مردم طارم در سال 97 مبلغ 50 میلیارد ریال برای احداث پروژه های عمرانی در سطح شهرستان خودیاری و مشارکت داشته اند. 
در ادامه رئیس دادگستری شهرستان طارم گفت: به همت خیرین در اولین جشن گلریزان این شهرستان مبلغ 950 میلیون ریال کمک های نقدی جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع آوری شد.
علیرضا عسگری محکومان مالی و غیرعمد شهرستان طارم را 10 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: بیشتر محکومان مالی و غیر عمد این شهرستان مربوط به کارهای کشاورزی و بدهکاران مالی هستند و توانایی پرداخت بدهی خود را ندارند که با کمک مردم نوع دوست این شهرستان آزاد خواهند شد.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز