استاندار زنجان:

افتتاح ۴ طرح در سفر معاون اول رئیس جمهور به زنجان/ مدیرانی که چابک نباشند تغییر می‌کنند

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۳:۴۵:۳۳
کد خبر: ۸۵۵۳۲۵
افتتاح ۴ طرح در سفر معاون اول رئیس جمهور به زنجان/ مدیرانی که چابک نباشند تغییر می‌کنند
استاندار زنجان گفت: در سفر معاون اول رئیس جمهور به زنجان چهار واحد صنعتی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه در استان شورای مسکن فعال شده است، اظهار داشت: برخی از دلال بازی‌ها سبب افزایش کاذب قیمت مسکن شده ‌اما در برخی از مناطق استان قیمت‌ها مناسب است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن دو کار در حال انجام است، گفت: بنگاه‌های مسکن که قانونی‌اند کددار شوند و بقیه بنگاه‌ها غیرقانونی باید جمع شوند و این تکلیف برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار داده شده است.
به گفته استاندار زنجان زمین‌هایی که در اختیار دستگاه‌های دولتی است در حال شناسایی هستند و باید در برحسب دستور دولت در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گیرند تا مسکن ساخته شده و در اختیار اقشار جامعه قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 288 واحد برای زنجان تعریف شده است اقدامات اولیه نظیر گودبرداری نیز شروع شده است, همین طور 150 واحد نیز برای شهرستان‌ها در نظر گرفته شده ‌که در شرف اجرای عملیات است اما هنوز ثبت نام نشده‌اند.
حقیقی با بیان اینکه اگر زمین‌ها به تدریج احصا و در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گیرد بازار مسکن تنظیم می‌شود، افزود: اگر بنگاه‌ها را قانونی حفظ کنیم و نظارت و کنترل بر قیمت‌ها داشته باشیم و حوزه استیجاری را نیز تحت کنترل قرار دهیم بخشی از مشکلات حل می‌شود.
بافت فرسوده:
وی خاطر نشان کرد: بافت فرسوده یکی از برنامه‌های اصلی است، پنج شهرستان در بافت فرسوده قرار دارد و سال گذشته و امسال برای بافت فرسوده بودجه مناسبی در نظر گرفته شد اما برای بافت فرسوده دو آورده دولتی و خصوصی وجود دارد که حضور بخش خصوصی در این امر نیز تسهیل شده است.
استاندار زنجان به آخرین وضعیت مسکن مهر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مسکن مهر مشهور 73 هکتاری زنجان هنوز دارای یک سری مسائل و مشکلاتی است که تمام تلاش‌ها برای حل آن است و اگر مسائل حل شود افق زمانی اتمام پروژه اعلام می‌شود.
پسماند شهرک روی:
وی با اشاره به اینکه موضوع سرب و روی و پسماند انباشته شده به دو صورت معضل است، گفت: اول پسماند 7 میلیون تنی انباشته شده و سپس پسماند تولیدی حال حاضر شرکت‌ها است، هر دو جزو برنامه جدی امسال است و سعی داریم که پسماند چند میلیون تنی انباشته شده را به نفع مردم تعیین تکلیف کنیم، طی سال‌های قبل توسط بخش خصوصی شکایتی مبنی بر مالکیت بخش خصوصی از پسماندها شده است اقداماتی صورت گرفته اما مالکیت پسماند برای دولت است و به نفع مردم به هر نحوی که شده تعیین تکلیف می‌شود.
حقیقی تصریح کرد: بخشی از پسماند تولیدی حال حاضر مربوط به شرکت‌های سرب و روی است و مطالعه‌ای از طریق سازمان محیط زیست کشور تعیین تکلیف شده و دانشگاه تربیت مدرس مطالعه را بر عهده گرفته که نتایج مطالعات توسط استان درخواست شده است زیرا بنا بر نتایج هفت نقطه برای انتقال پسماندها در استان در نظر گرفته شده است و بعد از تعیین تکلیف مشخص می‌شود که جابه‌جایی انجام می‌شود یا خیر.
گندم:
استاندار زنجان در ارتباط با دلال بازی گندم و پیش خرید آن گفت: در مورد گندم آنچه که نظر اعضای جلسه بود به وزرات جهاد کشاورزی در رابطه با تعدیل قیمت مکاتبه شده ‌و از اول کار زمانی که اخبار رسید، به صورت قاطع بیان شد که اجازه دلال‌بازی را نخواهم داد به طور جد برخورد می‌کنم و بهتر است چنین اقداماتی انجام نشود و کسانی که در این راه قدم برمی‌دارند باید تجدیدنظر کنند.
دو خطه کردن راه‌آهن:
به گفته وی یکی از محورهای کاری دو خطه کردن راه آهن است و حدود 600 میلیارد تومان برآورد هزینه صورت گرفته است که 250 میلیارد تومان تا حال حاضر هزینه شده است و این امر به دولت نیز منعکس شده چون در ردیف بودجه بوده است.
حقیقی با اشاره به در حال حاضر کار در حال انجام است اما به کندی در حال پیشروی است، تصریح کرد: گشایش‌هایی نیز شده ‌و بعد از ماه رمضان نیز با حضور ‌جهانگیری معاون اول ‌رئیس جمهور بازدید خواهد شد و جزو کارهای محوری خواهد بود و بعد از بازدیدها زمان اتمام پروژه نیز اعلام می‌شود زیرا هنوز بودجه سال 98 نیز ابلاغ نشده است.
وی با اشاره به این که ‌چهار واحد صنعتی در سفر معاون اول رئیس جمهور افتتاح ‌می‌شود، اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری این واحدها 30 میلیون دلار، 50 میلیون دلار، یک هزار و 500 میلیارد تومان و 59 میلیارد تومان است و بازدید از برخی پروژه‌های در حال اجرا نیز از جمله برنامه‌هاست اما هنوز برنامه‌ها به طور قطع اعلام نشده است.
شهرک آی‌تی و برق:
استاندار زنجان در ارتباط با شهرک آی‌تی استان گفت: فاز نخست این شهرک دهه فجر افتتاح و برای دو واحد مجوز صادر شد اما هنوز استقرار انجام نشده است، واحدهای دیگر نیز استقبال کرده‌اند اما نباید اقدامی انجام داد که واحدها بعد از چند ماه کار خود را رها کنند باید واحدهای دارای پشتیبان و مطالعه شده مورد پذیرش قرار گیرند.
وی افزود: در تلاش هستیم اتفاقی که رخ می‌دهد اساسی و ماندگار باشد، آی‌تی علم نوین و های‌تک است و فاقد هر گونه مشکل زیست محیطی است.
پتروشیمی:
حقیقی با بیان اینکه پروژه پتروشیمی قبلا سرعت کمی داشت اما در حال حاضر با سرعت بالایی در حال پیشروی است، ابراز کرد: برای نخستین بار سخت افزاری این پروژه تحویل گرفته شده است و امیدواریم مردم به عینه اقدامات را ببینند هر چند سرعت بالاتر رفته و باید بهتر از این نیز باشد.
وی یکی از مسائل پتروشیمی را آب عنوان کرد و افزود: امور آب و پتروشیمی هر کدام نظرات متفاوتی دارند و بر اساس جلساتی که برگزار شده امیدوار به حل این مسئله هستیم.
فرودگاه:
استاندار زنجان با تاکید بر این که باید در فرودگاه کاری انجام داد که ماندگار باشد، اظهار داشت: امیدواریم که پرواز مشهد دوباره راه اندازی شود زیرا از نظر زیر ساخت مشکلی وجود ندارد باید پرواز در حالت کلی به جمع بندی برسد و سپس راه اندازی شود زیرا راه اندازی یک پرواز بدون داشتن مشتری به کار نمی‌آید.
به گفته وی فرودگاه زنجان مشکل زیرساخت سخت افزاری ندارد، مشکل تامین مسافر است، گردشگر به اندازه توان و زمینه‌ای که در استان وجود دارد نتوانسته‌ایم جذب کنیم و در این باره زیر ساخت‌های لازم فراهم نشده است اما در حال تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌ها هستیم.
گردشگری:
حقیقی با اشاره به بازدید خود از معبد داش کسن گفت: دستور آسفالت ریزی 4 تا 6 کیلومتر از مسیر داده شد، یکی از کارها در بحث گردشگری ماندگاری مسافران ایام نوروزی است که امسال از 25 ساعت به 48 ساعت افزایش یافت که موجب امیدواری است و اگر با زیر ساخت‌های موجود حفظ شود برای استان مفیدتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه گردشگری زمینی را می‌توان ایجاد کرد، افزود: گردشگری هوایی و ریلی با قطار سریع و سیر نیز از جمله نکات تعریف شده برای استان است و وجود زیرساخت‌ها در کنار موارد ذکر شده مکمل هم دیگرند.
استاندار زنجان با بیان اینکه در استان با اینکه زمینه گردشگری فراهم است و چندین فرصت تاریخی در استان موجود است، اما زیرساخت‌های گردشگری ضعیف است، خاطر نشان کرد: ما نیازمند به نگه داشتن مسافر و ماندگاری آنان هستیم که این امر نیز مستلزم داشتن هتلینگ مناسب است.
چابک‌سازی مدیران:
وی با اعلام اینکه یک نفر به معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی اضافه شده است، تصریح کرد: مدیرانی که صاحب تجربه هستند باید تقویت و چابک شوند هر چند که بعد از حضورم این چابک بودن تا حدی در مدیران ایجاد شده است اما این به منزله تغییر ندادن مدیران نیست، در صورتی که مدیری چابک نباشد در آینده نزدیک تغییر خواهد یافت.
انتخابات:
حقیقی با بیان اینکه ستاد انتخابات استان از 10 اردیبهشت ماه کلید خورده و ستاد انتخابات تشکیل شده است، تاکید کرد: چند نکته در انتخابات مهم است باید در انتخابات ارکان آن را رعایت کنیم تا انتخاباتی رقابتی، با شکوه، در امنیت و سلامت برگزار شود برای این امر باید انتخابات گذشته آسیب شناسی شوند، هئیت‌های نظارتی و اجرایی در کنار هم باشند و در نهایت افرادی که انتخابات را برگزار می‌کنند علاوه بر مجرب بودن به مسائل مسلط باشند، این‌ها در کنار هم ارکان انتخابات را رقم می‌زنند و موجب اعتمادسازی و رضایتمندی می‌شوند.
به گفته وی باید ارکان انتخابات به زبان قانون انجام شود و نباید کسی بیشتر از آن مطالبه‌ای داشته باشد تا اصل انتخابات که حضور باشکوه است برگزار شود.
استاندار زنجان گفت: ما در انتخابات بی‌طرف کامل هستیم و وظیفه برگزاری را برعهده داریم و یقین داریم حضور مردم فوق‌العاده خواهد بود که این امر برای نظام و انقلاب ما ضروری است تا در سایه انتخابات فردی که مورد اقبال مردم است انتخاب شود، در آینده نزدیک نیز تمام اخبار انتخابات و مراحل آن گزارش خواهد شد.
وی با بیان این که به تمام فرمانداران و مجموعه استانداری ابلاغ شده تا برای تمام کاندیداها باکسی تهیه شود و تمام اقدامات در آن درج شود، تصریح کرد: به افرادی که تبلیغ زود هنگام می‌کنند تذکر داده می‌شود و در صورت ادامه این کار برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز