فرماندار طارم :

بسیج ملی مبارزه با دخانیات در جامعه شکل گیرد

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۱۳:۱۵:۳۰
کد خبر: ۸۶۱۰۱۱
بسیج ملی مبارزه با دخانیات در جامعه شکل گیرد
صفری با بیان اینکه ۱۷/۶ از جمعیت بالای 30 سال شهرستان در قالب این طرح مبتلا به فشار خون شناسایی شده اند، تاکید کرد: انتظار است این طرح صرفا به شناسایی افراد مبتلا به فشار خون متوقف نشده و برنامه های درمانی و کنترلی برای افراد شناسایی شده به صورت مستمر در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ صفری تاکید کرد: بایستی بسیج ملی در راستای مبارزه با دخانیات در جامعه شکل گیرد.

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان طارم با ریاست ستار صفری فرماندار طارم و با حضور اعضای این کارگروه در شهرستان برگزار گردید .

در این جلسه فرماندار طارم ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی از فعالان و خادمان این عرصه که در راستای تامین امنیت غذایی کشور تلاش می کنند قدر دانی نمود.

وی در ادامه از خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون قدردانی نموده و افزود: آمار های اعلامی بیان کننده پوشش 100درصدی این طرح در شهرستان دارد.

صفری با بیان اینکه ۱۷/۶ از جمعیت بالای 30 سال  شهرستان در قالب این طرح مبتلا به فشار خون شناسایی شده اند، تاکید کرد: انتظار است این طرح صرفا به شناسایی افراد مبتلا به فشار خون متوقف نشده و  برنامه های درمانی و کنترلی برای افراد شناسایی شده به صورت مستمر در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول در ادامه در خصوص مدیریت پساب های فرآوری زیتون گفت: این امر در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بررسی و به صورت تخصصی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه هدف نادیده گرفتن آیتم های زیست محیطی در این حوزه نیست تصریح کرد:  این امر نیازمند یک تعامل بین بخشی است تا ضمن تامین عوامل زیست محیطی، اولویت های توسعه ای شهرستان که به افزایش واحدهای فرآوری وابستگی دارد تامین گردد.

مقام عالی دولت در شهرستان بر کلر زنی مستمر آب شرب تاکید ویژه ای نموده و تصریح کرد: تامین سلامت مردم اصلی ترین وظیفه ماست، لذا آب و فاضلاب روستایی بایستی بر اجرای مستمر این مهم اهتمام ویژه ای داشته و شبکه بهداشت و درمان و بخشداریهای تابعه نیز به صورت مستمر آن را رصد نمایند.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با اشاره به هفته ملی دخانیات با شعار "اماکن عمومی بدون دخانیات حق شهروندی" استعمال دخانیات را  برای سلامتی افراد بسیار مضر دانسته و اظهار داشت: بایستی قانون منع استفاده از دخانیات در اماکن عمومی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اقدامات کنترلی و بازدارنده در جهت کاهش استفاده از دخانیات در برابر اقدامات افراد سودجو بسیار کند بوده و تجربیات نشان دهنده ی این است که تاثیرگذاری لازم را نداشته است تاکید کرد: بایستی بسیج ملی در راستای مبارزه با دخانیات در جامعه شکل گیرد.

فرماندار طارم تاثیر تبلیغات و اطلاع رسانی های صورت گرفته درباره مضرات استعمال دخانیات بر سلامتی را بسیار ناچیز عنوان نموده و تاکید کرد: اقدامات در این حوزه بایستی بر باور پذیری افراد تاثیر گذار باشد.

صفری امر آموزش را در کاهش مصرف دخانیات بسیار تاثیر گذار دانسته و افزود : آموزش و پرورش در این حوزه نقش موثری می تواند داشته باشد.

ممنوعیت عرضه قلیان در مکان تهیه و سرو مواد غذایی ، پیگیری پساب های واحدهای فرآوری زیتون ، جمع آوری سگ های ولگرد توسط شهرداری ها از جمله مواردی بود که فرماندار طارم در این جلسه بر آنها تاکید نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز