رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین کشور:

نگاه دوگانه به قهرمانان معلول برداشته شد، همان سهمی که به افراد عادی میرسد به افراد دارای معلولیت هم می رسد

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۲:۰۰:۵۲
کد خبر: ۹۱۰۶۵۲
نگاه دوگانه به قهرمانان معلول برداشته شد، همان سهمی که به افراد عادی میرسد به افراد دارای معلولیت هم می رسد
حمید علی صمیمی رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین کشور: اکثر قهرمانان ما به ویژه در رشته بسکتبال با ویلچر از استان زنجان بوده اند که خیلی از آنها حدود 20- 25 نفر اکنون لژیونر هستند و در کشور های دیگر حضور دارند

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مجمع عمومی سالانه هیئت ورزش های هیئت معلولین و جانبازان با حضور حمید علی صمیمی رئیس این فدراسیون ورزش های معلولین و جانبازان، علی خلیلی مدیرکل ورزش و جوانان و محمد علی حمزه پور معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در سالن اجتماعات این اداره برگزار گردید.

حمید علی صمیمی رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین کشور در یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری برنا در استان زنجان، در رابطه با علت حضورش در مجامع انتخاباتی اظهار داشت: ما ارزیابی سالانه ای از هیئت های خود در سراسر کشور داریم  . معمولا استانها بر اساس تقویم ورزش سالانه ای که ما به آنها می دهیم و با همکاری ادارات کل ورزش و جوانان، عملکرد خود را تنظیم می کنند. ما نیز بر محور موفقیت آنها در اجرای دقیق و پیگیر مصوبه های تقویم ورزشی فدراسیون به ارزیابی هیئت ها می پردازیم.حوزه های نظارتی نیز به لحاظ مالی و ورزشی و غیره به کار خود خواهند پرداخت. می بایست عملکرد ها در مجامع مورد تصویب قرار گیرد تا حوزه های نظارتی آنرا بپذیرند. لذا برگزاری مجامع از اهداف مشخصی پیروی میکند تا روند رشد هیئت ها رو به بهبودی قرار گیرد.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین کشور در رابطه با هیئت زنجان اظهار داشت: بحمدالله هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان زنجان یکی از هیئت های موفق کشور می باشد، که از رشد خوبی برخوردار بوده است؛ و این برمی گردد به مدیریت ارزشی مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان و کارایی رئیس هیئت و زحمات جمعی که ایشان را کمک می کنند.در عین حال استعداد های خوبی هم در استان زنجان وجود دارد که ما بر سر آنیم که به آنها هم کمک کنیم تا به آن قله اصلی برسند.

8.3

علی صمیمی ضمن اشاره به چکونگی کمک های فدراسون به هیئت استان گفت: همیشه کمک ها بصورت ریالی نیست. دولت توانی را به ما داده تحت عنوان  مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی. به موجب همین مصوبه، همان سهمی که به افراد عادی میرسد به افراد تحت پوشش ما هم میرسد. در ورزش جانبازان و معلولین نگاه اول نگاه ما بر توانمند سازی است.یعنی به جهت آن آسیب که دیده ، چه از جنگ چه از محیط و چه ژنتیک، خداوند قدرتی در او ایجاد کرده که جبران آن کاستی را می کند و این لازمه اش مناسب سازی بستر ورزش است. از طرفی ما در سطح کشور با دستگاه های مختلف که متولی امورات جانبازان و معلولین هستند تعامل برقرار کرده ایم از جمله بهزیستی ، بنیاد شهید یا سازمان آموزش و پرورش استثنایی تا با اقدامات لازم  در کنار هم به یک نقطه مشترک و مفید دست پیدا کنیم تا هم انرژی کمتری مصرف شود و هم در عین حال به نکات مفید فایده بیشتری برسیم.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین کشور در رابطه با چرایی نگاه دوگانه مسئولین به قهرمانان عادی و  قهرمانان آسیایی و جهانی و المپیکی دارای معلولیت مثل معلولین، ناشنوایان، نابینایان و بیماران خاص، اظهار داشت: ما در حوزه خودمان توانسته ایم این نگاه دوگانه را برداریم و یکسان سازی را برقرار کرده ایم. در حوزه ناشنوایان هم جناب آقای تیشه گران ریاست محترم فدراسیون ورزش های ناشنوایان در تلاشند که این مسئله را به گونه ای حل کنند.در حال حاضر بچه های ما را با افراد عادی یکی می بینند و در بحث جوایز آسیایی و پارا آسیایی یکسان هستند. تنها در قانون ما در بحث اشتغال مشکلی داریم که کار را برای فرزندان معلولین در نظر گرفته اند که در دیداری که با رهبر فرزانه انقلاب داشتیم با توصیه به وزیر محترم دستور دادند که این مورد ابتدا برای خود معلول و جانبازان در نظرگرفته شود.

علی صمیمی نظرش را در رابطه با هیئت جانبازان و معلولین استان زنجان چنین بیان کرد: یکی از هیئت های موفق ما در سطح کشور هیئت استان زنجان است. اکثر قهرمانان ما به ویژه در رشته بسکتبال با ویلچر از استان زنجان بوده اند که خیلی از آنها حدود 20- 25 نفر اکنون لژیونر هستند و در کشور های دیگر  حضور دارند. یا مثلا در رشته بوچیا که در شهرستانهای زنجان هم فعال هستند. یا مثلا در بخش استعدادیابی که بسیار خوب عمل کرده اند.این عملکرد باعث گردیده عده زیادی از معلولین به ویژه در بسکتبال به ورزش بپیوندند.

حمید علی صمیمی رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین کشور در پایان سخنان خود افزود: چون شما به عنوان مسئول رسانه ای در عمق کارها و مشکلات هستید و از طرفی چون به عنوان مسئول ورزش ناشنوایان هم فعالیت دارید، می توانید ضعف های قانونی  و مشکلات خاصی را که از نگاه ما مفغول مانده کشف کنید و به ما برسانید تا در رفع آن در سطح کشور بکوشیم.

لازم به ذکر است که در مجمع سالانه هیئت ورزش های معلولین و جانبازان استان زنجان علی خلیلی مدیرکل ورزش و جوانان محمدعلی حمزه پور معاون ورزشی اداره کل ، مرادی رئیس هیئت معلولین و جانبازان استان زنجان و تنی چند از روسای هیئت های شهرستانی سخنانی ایراد کردند که در بخش دیگری به آن خواهیم پرداخت.

801

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز