معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

در انتخاب هیئت های اجرایی از معتمدین خوش سابقه هر منطقه استفاده شود/ قانون در انتخابات فصل الخطاب است

۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۱۵:۵۱:۰۱
کد خبر: ۹۲۰۸۸۴
در انتخاب هیئت های اجرایی از معتمدین خوش سابقه هر منطقه استفاده شود/ قانون در انتخابات فصل الخطاب است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان انتخاب اعضای هیئت های اجرایی در شهرستان ها را مسئولیتی مهم برای فرمانداران در گام نخست برشمرد و گفت: باید در تشکیل هیئت های اجرایی از میان روحانیون و معتمدین بومی هر منطقه، افراد خوش سابقه، متدین، دارای حُسن شهرت، با سواد و قوی انتخاب شوند تا بازوی اجرایی مناسبی برای فرمانداران و بخشداران در برگزاری انتخابات باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در جلسه ستاد انتخابات استان، با اشاره به وظایف 40 گانه پیش بینی شده برای فرمانداران در قانون اظهار کرد: در میان تمامی وظایف محوله، تامین امنیت و تقویت مقوم های امنیت در شهرستان ها، بررسی و حل مشکلات شهرستان در حوزه های مختلف و برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند از مهمترین وظایف فرمانداران و بخشداران به شمار می آید که باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه در 9 آذرماه با دستور وزیر محترم کشور فرمان تشکیل هیئت های اجرایی و آغاز رسمی فرایند انتخابات آغاز خواهد شد، افزود: از فرمانداران و بخشداران انتظار می رود در تمامی طول سال و بویژه در ایام منتهی به انتخابات ضمن حضور مستمر در مناطق تحت مدیریت خود، اِشرافیت جامع و کاملی به شرح وظایفشان داشته باشند و زمینه لازم برای برگزاری انتخابات سالم در فضای رقابتی با امنیت کامل و با مشارکت گسترده عموم مردم را فراهم نمایند.

معاون استاندار زنجان با تاکید بر اینکه قانون در انتخابات فصل الخطاب است، تصریح کرد: با تعامل قوی تمامی کارگزاران نظام و برگزارکنندگان انتخابات در فضای همدلی، با تمامی داوطلبین رفتار بی طرفانه ای خواهیم داشت تا برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور موجب شادی دوستداران و ناراحتی دشمنان کشور و نظام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان توجه جدی همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات به اجرای کامل ارکان آن شامل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را خواستار شد و گفت: باید از تمامی فرصت ها و تریبون ها برای افزایش مشارکت عمومی مردم در انتخابات بدون اظهار نظر درخصوص افراد و اشخاص استفاده نمود تا بستر مشارکت عموم مردم فراهم شود.

مرادی نافچی به ضرورت بهره گیری از ظرفیت ماده 11 قانون انتخابات در تامین امکانات و تجهیزات برای برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: در انتخاب مکان شعب انتخابات باید مسائل امنیتی، حفاظتی و وجود زیرساخت های لازم مورد توجه قرار گیرد و از بروز هرگونه چالش و امنیتی شدن پدیده ها و رویدادهای اجتماعی به ویژه در ایام پیش از انتخابات در شهرستان ها و مناطق جلوگیری شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با آشنایی بیشتر و رعایت کامل قانون، در فضایی مملو از همدلی و آرامش شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و عادلانه در سراسر استان و کشور باشیم.

در ادامه این جلسه رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان زنجان، حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی را موجب یأس دشمنان و دلگرمی دوستداران نظام عنوان کرد و گفت: حفظ بی طرفی و اجرای کامل و بی کم و کاست قانون، بستر ساز مشارکت حداکثری در انتخابات است.

حسین میرزاپور به ضرورت پرهیز از تفسیر و برداشت شخصی از قانون توسط افراد در انتخابات تاکید کرد و افزود: سلامت انتخابات در گرو اجرای مرّ قانون است.

وی با بیان اینکه مردم نقش اصلی را در پیروزی انقلاب و تثبیت نظام جمهوری اسلامی دارند، خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی و نظارتی در انتخابات باید امانت دار مردم باشند و با تقویت اعتماد عمومی باید تلاش کنند انتخابات، سالم و پرشور برگزار شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان زنجان به ضرورت فراهم کردن بستر شفاف برای انتخابات تاکید کرد و گفت: استفاده از پول های کثیف، قدرت و ثروت در کارزارهای انتخاباتتی در شأن مردم انقلابی نیست.

در بخش دیگری از جلسه نیز، دادستان عمومی و انقلاب زنجان طی سخنانی انتخابات را یکی از بسترهای رشد و بلوغ و عرصه مسئولیت پذیری شهروندان توصیف کرد و گفت: باید زمینه های برگزاری سالم انتخابات و تحقق مشارکت حداکثری مردم را تقویت کنیم.

حجت الاسلام محسن کرمی به ضروت توجه به پیشگیری از بروز تخلف انتخاباتی تاکید کرد و افزود: تبلیغات زود هنگام، مصداق بد اخلاقی و موجب التهاب جو جامعه و گسترش تخلف در فرآیند انتخابات است.

وی نقش هیئت های اجرایی در برگزاری انتخابات را بسیار موثر توصیف و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا از بروز هر شائبه ای که ممکن است اعتماد عمومی را سلب کند، در فرآیند انتخابات پیشگیری نماییم.

 

نظر شما
پرونده ویژه