معاون اقتصادی استاندار زنجان:

شرایط کشورهای غیرهمسایه برای صادرات خدمات فنی و مهندسی بررسی شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۰۹:۴۳:۴۱
کد خبر: ۹۲۶۱۱۲
شرایط کشورهای غیرهمسایه برای صادرات خدمات فنی و مهندسی بررسی شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: برای صادرات خدمات فنی و مهندسی نباید فقط معطوف به کشورهای همسایه شویم بلکه باید بررسی شرایط کشورهای غیرهمسایه از سایر قاره‌ها نیز در دستور کار متولیان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فرامرز نیک‌سرشت در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، اظهار داشت: جهاد سازندگی در دهه ۶۰ پروژه های زیادی در کشور آفریقایی تانزانیا اجرا می‌کرد که شمار این پروژه‌ها امروز باید خیلی بیشتر می‌شد و این ظرفیت در داخل وجود دارد.

وی تصریح کرد: اهمیت صادرات خدمات فنی و مهندسی و تاثیر آن بر اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه استان مشخص است اما مشکل اینجا است که شرایط کشور عادی نیست.

نیک‌سرشت افزود: باید بدانیم که در شرایط غیرعادی، تحریم و دوران جنگ اقتصادی چه باید کرد و چگونه این خدمات صادر شود.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه مهندسان ایرانی، جزو مهندسان تراز اول دنیا هستند، گفت: ایران از لحاظ تعداد نیز دومین کشور دارای مهندس بوده و تجربه‌های زیادی در حوزه‌های مختلف داریم.

وی در خصوص اینکه کشور سوریه، مهیای صادرات خدمات فنی و مهندسی است، خاطرنشان کرد: نکته‌ای که تصمیم‌گیری برای صادرات این بخش را تشدید کرده، ناامنی کشورهای همسایه مانند سوریه و عراق است زیرا تیم اعزامی علاوه بر سرمایه و تجربه، جان خود را نیز می‌برد و امنیت، خیلی مهم است.

نیک‌سرشت با تاکید بر بررسی توان و ظرفیت داخلی، اظهار داشت: گاهی به اندازه‌ای از خودمان می‌گوییم که اشرافیتی به توان رقبای خود نداریم در حالی که باید توانمندی داخلی به لحاظ حقوقی و عقد قرارداد و سایر مسائل، بررسی شده و آسیب‌شناسی عملکرد گذشته نیز بازبینی مجدد شود.

معاون استاندار زنجان با اشاره به همراهی نکردن دستگاه دیپلماسی با بخش خصوصی، گفت: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های سفیران ایران در کشورهای خارجی، پشتیبانی و هماهنگ کردن مسائل اقتصادی است ولی متاسفانه سفیران ایرانی به این مسائل ورود پیدا نکرده و به اندازه کافی نیز آگاهی ندارند که این مورد نیز باید بررسی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز