استاندار زنجان:

انعقاد هشت قرارداد تولید نیازهای داخلی، پایه بی‌نیازی به واردات است

۱۳۹۸/۰۸/۳۰ - ۱۵:۵۵:۵۵
کد خبر: ۹۲۶۶۳۵
انعقاد هشت قرارداد تولید نیازهای داخلی، پایه بی‌نیازی به واردات است
استاندار زنجان گفت: از زمان آغاز نمایشگاه نیازمندی‌های وارداتی و فرصت‌های ساخت داخل تا کنون هشت قرارداد برای تولید نیازهای وارداتی واحدهای تولیدی و صنعتی، منعقد شده که موضوع بسیار مهمی است و امیدواریم اساس و پایه‌ای برای تامین قطعات در داخل و بی‌نیازی به واردات باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی نیازمندی‌های وارداتی و فرصت‌های ساخت داخل در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: یقین دارم تا پایان نمایشگاه، قراردادهای بیشتری نیز بسته می‌شود و این ظرفیت و پتانسیل در جوانان ایرانی وجود دارد که با تولید آن‌ها بی‌نیاز به واردات قطعات و مواد اولیه از خارج از کشور باشیم.

وی هدف و رویکرد برگزاری این نمایشگاه را کاربردی خواند و خاطرنشان کرد: هدف فقط برگزاری صِرف نمایشگاه نبود بلکه هدف این بود که برگزاری نمایشگاه منجر به عقد قرارداد و تولید قطعاتی باشد که از کشورهای دیگر وارد می‌شود.

حقیقی تصریح کرد: حتی اگر این نمایشگاه منجر به عقد یک فقره قرارداد می‌شد نیز ارزشمند بود زیرا با تولید آن در داخل کشور بی‌نیاز به خارج می‌شدیم اما خوشبختانه شمار قراردادها چشمگیر است.

استاندار زنجان گفت: برای برگزاری این نمایشگاه طی فراخوان‌هایی از مراکز آموزشی، پژوهشی، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت شده تا در این نمایشگاه حضور یابند.

وی اظهار داشت: این قراردادها نشان می‌دهد که کشور و استان ما این قوت و توانمندی را دارد که بتواند واردات قطعات از کشورهای خارجی را لغو و با تولید آن در داخل، کشور را بی‌نیاز از واردات قطعات و مواد اولیه کرده و به رونق تولید در کشور کمک کند.

حقیقی تصریح کرد: خوشبختانه امروز مرکز تولید مقدار قابل توجهی از مواد اولیه‌ای که در گذشته وارد می‌شد، ایران است که این موارد نیز در معرض دید عموم قرار داده شده تا انگیزه و تشویقی برای تولیدکنندگان و خرسندی برای مردم ایجاد می‌کند.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که واحدهای تولیدی ما می‌توانند در تامین نیازها و مواد اولیه نیز خودکفا شوند.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و استاندار زنجان به همراه جمعی از مدیران این استان شامگاه چهارشنبه / ۲۹ آبان/ از نمایشگاه تخصصی نیازمندی‌های وارداتی و فرصت‌های ساخت داخل بازدید کردند.

اولین نمایشگاه تخصصی نیازمندی‌های وارداتی و فرصت‌های ساخت داخل استان زنجان از ۲۷ آبان تا یکم آذر سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان در حال برگزاری است.

۵۸ واحد تولیدی، صنعتی و ستادی در برگزاری این نمایشگاه مشارکت دارند.

بازدید برای عموم آزاد و ساعات بازدید از ۹ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۲۰ است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز