معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان زنجان اعلام نمود:

برپایی نمایشگاه کتاب، حرکت عظیم فرهنگی در فضای استان زنجان خواهد بود

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۳:۳۲:۰۹
کد خبر: ۹۳۱۵۴۵
برپایی نمایشگاه کتاب، حرکت عظیم فرهنگی در فضای استان زنجان خواهد بود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان برپایی نمایشگاه کتاب را یک حرکت عظیم فرهنگی در استان ها توصیف کرد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی زمینه‌ساز نشاط، تحرک و پویایی به معنای عام در فضای استان است و زمینه‌ای فراهم می‌کندکه همه شهروندان پیوند نزدیکی با کتاب داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه ناشران کتاب کشور و نمایشگاه مطبوعات استان، اظهار کرد: استان زنجان بر اساس ارزیابی های انجام شده، جزو استان‌های مطالعه‌گر است و از نظر میزان ساعات اختصاص داده شده به مطالعه نیز رتبه دوم کشوری را داراست.

وی خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه کتاب باب‌ جدیدی برای مطالعه و اندیشه ورزی شهروندان فراهم می‌کند و در افزایش ساعات مطالعه نیز موثر خواهد بود.

معاون استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت مشارکت همه در رونق و توسعه نمایشگاه ها و برنامه های فرهنگی و هنری در استان زنجان، اظهار داشت: برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری فقط مختص دستگاه برگزارکننده نیست و اگر معتقدیم نمایشگاه کتاب می‌تواند به ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی و تحرک و پویایی در جامعه کمک کند، حتما مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید در این زمینه تلاش کنند و یقینا حضور افراد، ارتباط و بهره‌گیری آن‌ها از فضای فرهنگی ایجاد شده، می‌تواند به تحرک فضای فرهنگی جامعه کمک کند.

مرادی نافچی همچنین در رابطه با کتاب، تصریح کرد: اگر به گذشته انسان توجه کنیم نقطه عبور انسان از جهل با کتابت و از طریق حک آثار خود روی سنگ‌ها و اشیا آغاز شد و امروز که در قرن توسعه هستیم، یکی از شاخص‌هایی که به عنوان توسعه در جهان مطرح است، میزان نشر، تعداد کتاب موجود و میزان مطالعه است.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم ۵ کتاب برتر سال استان نیز معرفی شدند.

دهمین نمایشگاه کتاب استان با حضور ۲۸۰ ناشر و نمایندگی ۱۵ ناشر الکترونیکی و عرضه بیش از ۶۵ هزار عنوان کتاب در زنجان گشایش یافت.

همچنین نمایشگاه مطبوعات استان نیز در قالب ۲۰ غرفه در همان مکان درحال برگزاری است و از ۱۱ تا ۱۶ آذرماه قابل مشاهده همگان می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز