مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد:

عضویت ۸۰ درصد از جمعیت استان زنجان در تعاونی ها

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۶:۱۹:۴۵
کد خبر: ۹۳۴۷۹۷
عضویت ۸۰ درصد از جمعیت استان زنجان در تعاونی ها
مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه ۹۰۲ هزار نفر از جمعیت استان زنجان عضو تعاونی ها هستند، افزود: این میزان بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ علی پاکمنش با بیان اینکه تعاون بهترین بستر تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: امروز که در شرایط تحریم قرار داریم هرچند گذر از تحریم ها برای مردم ممکن است سخت باشد ولی از طرفی باید بدانیم این یک فرصت برای اقتصاد ما است که شکوفایی اقتصادی را با تکیه به توانایی های درون کشور ایجاد کنیم.  به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی زنجان: مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه نیازمند یک نهضت کارآفرینی در کشور هستیم، اظهار داشت: در این شرایط اعتقاد ما بر این است که شرکت های تعاونی می توانند نقش خوبی را در جذب سرمایه های مردم و تبدیل آنها به فرصت های سرمایه گذاری و تجاری سازی سرمایه ها ایفا کنند.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارآفرینان و تولید کنندگان در چند روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان در این دیدار سخنان دلگرم کننده‌ای پیرامون تعاون داشتند و این موضوع وظیفه ما را سنگین می کند.

پاکمنش گفت: ضرورت توسعه تعاون، شبکه سازی، زنجیره سازی و توانمندسازی تعاونی ها سه محور مهم بیانات رهبری معظم انقلاب در حوزه تعاون بود که در این راستا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دستوری را به همه زیرمجموعه های وزارتخانه صادر کردند مبنی بر اینکه در همه مباحث حمایتی و ارائه تسهیلات، شرکت های تعاونی در اولویت قرار داده شوند.

مدیرتعاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تا کنون چهار هزارو ۵۱۷ تعاونی در این استان به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد یک هزار و ۱۷۰ تعاونی فعال هستند که زمینه اشتغال ۱۲ هزار نفر از طریق آن ها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰۲ هزار نفر از جمعیت استان زنجان عضو تعاونی ها هستند، افزود: این میزان بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان است. 

پاکمنش به شناسایی بیش از سه هزار و ۳۰۰ تعاونی غیر فعال در استان اشاره کرد و ادامه داد: کمیته ای برای تعیین تکلیف این تعاونی ها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۶۲۲ تعاونی غیر فعال در استان، منحل شده است، گفت: برای واقعی شدن آمار تعاونی های فعال، شرکت هایی که براساس قانون یک سال توقف فعالیت داشته باشند، مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی رأسا می تواند برای انحلال آنها اقدام کند.

پاکمنش توسعه شفافیت، فناوری، شبکه سازی و توانمندسازی تعاونی ها را از رویکردهای جدید حوزه تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان برشمرد و اظهار داشت: امسال تشکیل ۹۵ تعاونی در استان در دستور کار است که تا کنون حدود ۶۰ درصد این هدف گذاری محقق شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل تعاونی های پشتیبان مشاغل از دیگر رویکردهای عمده حوزه تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان است، افزود: این تعاونی ها می توانند نقش قابل توجهی در تقویت اقتصاد خانواده ها داشته باشند.

 

نظر شما
پرونده ویژه