معاون اقتصادی استاندار زنجان:

چاقوسازی زنجان با حفظ اصالت، صنعتی شود

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۲:۴۹:۱۹
کد خبر: ۹۳۶۷۱۶
چاقوسازی زنجان با حفظ اصالت، صنعتی شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: چاقوسازی، به عنوان مهمترین صنایع دستی این استان محسوب می‌شود که ارزش افزوده بالایی دارد و باید ضمن حفظ اصالت، صنعتی شدن آن نیز مورد توجه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فرامرز نیک‌سرشت در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌ خصوصی استان افزود: بر این اساس، باید به موازات تولید برای صنعت چاقو زنجیره تولید و عرضه را نیز تشکیل داد و علاوه بر آن، لوازم کاربردی چاقو برای عرضه را تهیه کرد که تحقق این مهم و هدف‌گذاری برای توسعه خوشه چاقو نیز نیازمند کمک همه بخش‌ها برای دستیابی به اهداف ترسیم شده است.
وی با اشاره به نحوه برگزاری چنین جلساتی اضافه کرد: در این جلسات، فقط مساله و مشکل بیان می شود به همین دلیل باید کارگروه های تخصصی برای پیش‌بینی راه‌حل مشکلات نیز مورد توجه قرار گیرد و موضوع تعاونی‌ها به عنوان محوریت قرار داشته باشد.
این مسؤول ادامه داد: تعاونی‌ها آن‌گونه که باید و شاید جایگاه خود را در نظام اقتصادی پیدا نکرده‌اند و به طور کلی می‌توان گفت که حوزه تعاونی‌های بخش اقتصاد کوتاهی شده است.
نیک سرشت با تاکید بر اینکه در مورد تعاونی‌ها بازبینی‌های لازم انجام گیرد، افزود: این بازبینی باید به بهبود مدیریت در تعاونی‌ها منجر شود و از طرفی به این مهم باید توجه داشت که توانایی‌های دولت در این بخش محدود بوده و نباید اثرگذاری در همه نقش‌ها در اقتصاد را صرفا از دولت انتظار داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان ادامه داد: اقتصاد کشورمان تک‌محصولی" وابسته به نفت " است بنابراین باید عدم فروش این محصول را به فال نیک گرفت چراکه تحریم‌ها موجب تحرک اقتصاد در بخش‌های دیگر شده این در حالی است که کشورهای پیشرفته بدون توجه به این انرژی به پیشرفت های مهمی نایل شده اند.
وی اضافه کرد: کشاورزان در حفظ آب و منابع آبی همراهی کرده و در این میان باید حقابه این استان حفظ شود که همکاری ها در این زمینه نیز امری مهم و ضروری است.
این مسؤول همچنین با اشاره به مصرف‌ نادرست آب در بخش کشاورزی، یادآور شد: با توجه به آمارهای ارائه شده ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که این میزان مصرف، بسیار غیرمنطقی است و به همین دلیل توسعه کشاورزی صنعتی و افزایش بهره‌وری این بخش اهمیت زیادی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز