استاندار زنجان:

جوانان ایران چشم و چراغ انقلاب و نظامند

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۲:۳۳:۲۵
کد خبر: ۹۵۰۳۲۱
جوانان ایران چشم و چراغ انقلاب و نظامند
استاندار زنجان جوانان کشور را چشم و چراغ انقلاب توصیف کرد و گفت: توجه به جوانان موجب رشد و بالندگی نظام اسلامی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح اله حقیقی در سی‌وهفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گفت: همه ما مسئولان موظف به حمایت از جوانان بویژه جوانان ایده پرداز و خلاق هستیم و باید زمینه و بستر ایجاد شغل در جامعه، برای آنها فراهم کنیم.
مقام عالی استان با تأکید بر اینکه باید جایگاه و عزت جوانان در جامعه حفظ شود افزود: اشتغال دغدغه اصلی جوانان و خانواده هاست و یکی از راههای مهم برای ایجاد اشتغال پایدار که در سند چشم انداز نیز به آن بسیار سفارش شده، استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و پارکهای علم و فناوریست و ما از بانکها می خواهیم توجه ویژه در پرداخت تسهیلات به این حوزه داشته باشند.
رئیس ستاد جوانان استان همچنین با قدردانی از عملکرد بانکها در سالجاری گفت: با توجه به کثرت پرونده ها و درخواست تسهیلات، بانکهای استان همراهی خوبی در پرداختها بویژه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و ازدواج داشتند و امیدواریم این روحیه و روند ادامه داشته باشد.
وی از مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هم خواست با توجه به اینکه تا پایان سال، چند واحد بزرگ تولیدی و صنعتی در استان به بهره برداری خواهد رسید، از هم اکنون با صاحبان این واحدها تشریک مساعی داشته باشد تا نیروی بومی استان زنجان در اولویت جذب و استخدام باشد.
یکی دیگر از موارد مطرح شده در ستاد ساماندهی امورجوانان بحث حمایت از ازدواج دانشجویی و کمک برای برگزای آن در سالجاری بود، استاندار زنجان با بیان اینکه ازدواج‌های دانشجویی در عین سادگی یکی از بادوام ترین روابط زوجین است و کمتر به طلاق می انجامد، قول داد با تمام توان نیازمندیهای متولیان امر برای برگزاری جشن ازدواج دانشجویی را فراهم نماید.
گفتنی است؛ امسال میانگین بیکاری جوانان در استان زنجان با ۱۲.۷ درصد در مقایسه با میانگین کشوری پایین تر بوده و میزان پرداخت تسهیلات ازدواج به مبلغ نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز