مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

قصد داریم از ظرفیت ها و توانمندی های استان نهایت استفاده را ببریم

۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۲۳:۰۷:۳۰
کد خبر: ۹۶۲۳۷۱
قصد داریم از ظرفیت ها و توانمندی های استان نهایت استفاده را ببریم
برنامه ریزی هایی را که برای نوروز تدوین کرده بودیم را توضیح خواهم داد و منتظر می مانیم تا انشالله به محض عادی شدن شرایط بهداشتی جامعه آنها را عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ در بحبوحه گرفتاری جامعه به آفت کرونا 19 نزد مدیر توانایی می روم که از دیرباز با توانمندی های فراوانش آشنایم و اکنون عنوان مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان را داراست.

دکتر امیر ارجمند،استاد دانشگاه و مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان.

سعی می کنم برنامه هایش را بدانم و اقداماتش را ببینم. باید برای روزای پس از کرونا 19 آماده بود.

با متانت و لبخند همیشگی خود سوالاتم را پاسخ می دهد:

از آنجا که در حال حاضر جامعه ما گرفتار بیماری کرونا 19 شده جا دارد تمامی دستگاه های اداری و آحاد جامعه تمام نیروی خود را برای ریشه کن کردن این ویروس به کار بندند؛ و این تنها با قطع زنجیره این ویروس امکان پذیر است و بهترین راه در خانه ماندن.

برنامه ریزی هایی را که برای نوروز تدوین کرده بودیم را توضیح خواهم داد و منتظر می مانیم تا انشالله به محض عادی شدن شرایط بهداشتی جامعه آنها را عملیاتی کنیم.

مابرنامه ریزی کرده بودیم که امسال نوروز متفاوتی داشته باشیم .در این ارتباط دو ستاد خدمات سفر برگزار کردیم که یکی از آنها با حضور استاندار محترم جناب آقای حقیقی انجام شد و دیگری با حضور آقای سلطانی مدیرکل محترم امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان.

یکی از آیتم های قوی در برنامه های خدمات سفر عبارت است از توزیع سفر در کل استان. یعنی تمرکز صرفا بر سلطانیه یا شهر زنجان نباشد.

استان زنجان نقاط دیدنی بسیاری دارد. برنامه ریزی کرده ایم که جاذبه های تاریخی و طبیعی قابل بازدید در استان را برای بازدیدکندگان تعریف و مشخص نمائیم. در تبلیغات خود صرفا به یکی دو نقطه اشاره نمی کنیم. شهرستان های ابهر و قیدار و طارم و ماه نشان را هم معرفی می کنیم .لذا این توزیع سفر باعث می گردد گردشگر کل استان را ببیند.

یکی از تمهیدات ما برای عملیاتی کردن مبحث توزیع سفر، ایجاد تورهای ترکیبی است که بخش اول آن به استان زنجان برمی گردد . در این رابطه مسولین تورها و خدمات گردشگری در زنجان امکان بازدید گردشگر را برای دیدن چندین نقطه دیدنی در سطح استان را فراهم می آورند و بخش دیگر تورهای بین استانی است که دفاتر خدمات مسافرتی،  مسافرت ها را بگونه ای ترتیب می دهند که مثلا کسی از تهران به قصد رفتن به تبریز حرکت می کند بتواند جاذبه های استان های قزوین و زنجان و اردبیل را نیز ببیند و بعد برود تبریز.

علاوه بر اینها برنامه هایی تحت عنوان نوروزگاه خواهیم داشت که دراماکن تاریخی به اجرا درخواهد آمد که این مورد در سالهای گذشته نیز اجرا می شده؛ که اجرای نمایش هایی از مراسم سنتی و بومی استان زنجان را در بر می گیرد.

 در رابطه با اسکان، برنامه ریزی شده که اماکن اقامتی ما ساماندهی خوبی داشته باشند. در این رابطه نظارت های ویژه ای از هتل ها و بومگردی ها و مراکز اقامتی در اقصا نقاط استان خواهیم داشت.

در بخش دیگر ساماندهی بازدید از موزه ها را خواهیم داشت. در این رابطه هم اقلام تبلیغاتی فراوانی تهیه شده و هر شهرستان تبلیغات ویژه خود را خواهدداشت و مانند گذشته نخواهد بود که صرفا  به شهرستان زنجان منتهی گردد.

همچنین در کنار اماکن تاریخی بازارچه هایی خواهیم داشت که صنایع دستی آن محل و استان را ارایه خواهند نمود. عرضه مستقیم صنایع دستی توسط خود هنرمندان و صنعتگران صورت خواهد گرفت.

قابل ذکر است که دستگاه های مختلفی در این راستا در قالب ستاد خدمات سفر با ما همکاری خوبی دارند. کمیته هایی را هم تدوین کرده ایم چون کمیته اسکان، کمیته بهداشت ، کمیته درمان،کمیته حمل و نقل، کمیته تنظیم بازارو چند کمیته دیگر.

در هر صورت قصد داریم از ظرفیت ها و توانمندی های استان نهایت استفاده را ببریم.

در سال های گذشته در میادین ورودی شهر بازارچه های عرضه محصولات دستی و غیره برپا می شد و مسافران همانجا خرید خود را می کردند و بدون اینکه زنجان را ببینند یا عرضه کنندگان محصولات دست ساز در داخل شهر آنها را بینند از همانجا راهی استان های دیگر می شدند .

امسال ما در ورودی شهر همچون سال های گذشته این گونه ارایه ها را نخواهیم داشت .ولی چنانچه مشکل پارکینگ نداشته باشیم گردشگران را به مرکز شهر هدایت خواهیم کرد.

در رابطه با تبلیغات تفاهم نامه های بین ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانها منعقد شده که هر استان،  استان دیگری را تبلیغ کند . از طرفی ما در حال تقویت بخش سرمایه گذاری در زمینه های اقامتی در استان هستیم تا سرمایه گذار بیاید و در زمینه گردشگری سرمایه گذاری کند.

در هر صورت اینها برنامه های ما قبل از نفوذ بیماری کرنا در کشورمان بود که همچنان آماده می باشد و به محض اینکه انشالله و به امید خدا ریشه این بیماری کرونا 19 کنده شود، ما اقدام به عملیاتی کردن برنامه های خود خواهیم نمود.

جا دارد از این فرصت استفاده کنم وهمصدا با دیگر مسولین، خدمت مردم فهیم زنجان عرض کنم، مهمترین کار ما در حال حاضر در خانه ماندن است تا زنجیره این بیماری کرونا 19 پاره شود و سلامتی و آرامش به جامعه باز گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز