مدیر کل آموزش و پرورش استان در جمع دانش آموزان هنرستان هنر های زیبای پسران زنجان:

انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک هنر، مبانی عمیق اسلامی را باز آفرینی کرد

۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۱۶:۲۷:۰۰
کد خبر: ۹۶۳۲۲۵
انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک هنر، مبانی عمیق اسلامی را باز آفرینی کرد
مراسم گرامیداشت دهه فجر در محل هنرستان هنرهای زیبای پسران زنجان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش زنجان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش اداره کل و ناحیه دو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: اگر با جهان هنر مانوس باشیم و از دیدگاه هنر به موضوعات نگاه  کنیم، خواهیم فهمید که حضرت امام (ره) یک هنرمند و انقلاب شکوهمند ایران تجلی هنر بود.

رفیعی افزود: با نگاه اجمالی به انقلاب های جهان می توان دریافت که امام (ره) فرم جدیدی از انقلاب را ارائه داد و در دعوت و مبارزات خود هیچ گاه به روش های غیر اخلاقی متوسل نشدند و همواره رعایت اخلاق، ادب و مشی بزرگوارانه را داشتند.

وی گفت: تمامی هنرهایی که آفریده انسان هستند کهنگی ندارند و مطابق با زمان ریشه های عمیق خود را باز آفرینی می کنند و انقلاب اسلامی ایران نیز به عنوان یک هنر، مبانی عمیق اسلامی را باز آفرینی کرد.

رفیعی با بیان این که حضرت امام (ره) صاحب مکتب هنری شدند و فرم و محتوای جدیدی بر اساس ریشه های عمیق اسلام و فرهنگ ارائه دادند، ابراز امیدواری کرد: شما دانش آموزان عزیز که هنرمندانه و فاضلانه جهان را نگاه می کنید، به انقلاب نیز با دید هنری بنگرید چرا که این انقلاب آغوشی باز برای تمامی نو اندیشان است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان در ادامه بیان داشت: انقلاب یعنی نوآوری، با مردم بودن و باز آفرینی فرهنگی لذا نباید ساده و سطحی از کنار این مفهوم عمیق گذر کرد.

رفیعی گفت: اگر می خواهیم به انقلاب خدمت کنیم باید اجازه دهیم جوانان ما قرابت های به روزتری از انقلاب ارائه کنند و این همان نگاه مقام معظم رهبری است که با نام گام دوم انقلاب بیان کردند.

شایان ذکر است در این مراسم مقام هنری 50 ساله استاد محمود نظرعلیان هنرمند سینما و تئاتر تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز