با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل ، مدیر کل امنیتی استانداری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان :

برگزاری جلسه هم اندیشی پیشگیری از کرونا در مدارس زنجان

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۱۶:۰۴:۱۷
کد خبر: ۹۶۸۵۷۹
برگزاری جلسه هم اندیشی  پیشگیری از کرونا در مدارس زنجان
ابراهیم رفیعی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به انتشار ویروس کرونا در سطح جهان ابراز داشت : امیدواریم با هم فکری و هم اندیشی بتوانیم اقدامات پیشگیرانه موثر و مفید در سطح مدارس انجام دهیم .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ جلسه هم اندیشی  پیشگیری از کرونا در مدارس با حضور  مدیرکل پدافند غیرعامل ، مدیر کل امنیتی استانداری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان  و سایر اعضا در محل سالن غدیر اداره کل  آموزش و پرورش استان برگزار شد. به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان ، ابراهیم رفیعی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به انتشار  ویروس کرونا در سطح جهان ابراز داشت : امیدواریم با هم فکری و هم اندیشی بتوانیم  اقدامات پیشگیرانه  موثر و مفید در سطح مدارس انجام دهیم .

رفیعی با اشاره به نگرانی اولیا در مورد این بیماری،  ابراز داشت : باید آموزش های لازم و اطلاعات درست از این بیماری به دانش آموزان و اولیا ارائه شود  که در کنترل این بیماری بسیار موثر خواهد بود.

محمدرضا صائینی ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زنجان نیز با تاکید بر اولویت دار بودن آموزش و پرورش در امر آموزش های همگانی  گفت : ویروس کرونا در افراد زیر 12 سال بیماری خفیف ایجاد می کند و  برای آنان کشنده نیست .

صائینی در ادامه افزود : میزان انتقال این ویروس در مقایسه با آنفلوآنزا سه و نیم برابر است و در شرایط مطلوب تا 9 روز ماندگاری دارد .

وی در ادامه تصریح کرد : مهمترین راه مقابله و پیشگیری با این بیماری شستشوی مستمر و درست دست ها است .

صائینی با اشاره به ضدعفونی کردن  محیط حداقل روزی یکبار ابراز داشت : برای ضد عفونی کردن محیط می توان از محلول شامل یک واحد وایتکس و 9 واحد آب استفاده کرد   و استفاده از ماسک نیز صرفا برای فرد بیمار و افرادی که از این بیمار ها مراقبت  می کنند لازم و ضروری است .

در ادامه این جلسه اعضا به نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص  اقدامات لازم در مدارس جهت پیشگیری از این بیماری ارائه کردند.

شایان ذکر است اداره کل آموزش و پرورش استان با همکاری شبکه بهداشت و درمان استان  برای 2 هزار و 500 همکار  و 17 هزارو 600 نفر از اولیا در خصوص  آگاهی بخشی بیماری کرونا کارگاه  آموزشی  برگزار کرده است .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز