استاندار زنجان:

در زمینه تامین اقلام بهداشتی هیچ مشکلی نداریم

۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۲:۳۸:۱۹
کد خبر: ۹۷۵۳۲۵
در زمینه تامین اقلام بهداشتی هیچ مشکلی نداریم
استاندار زنجان می گوید: مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا همراهی مردم و توجه به توصیه های بهداشتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در ارتباط دیگری از طریق ویدیو کنفرانس با فرمانداران شهرستان های استان ضمن جویا شدن از اقدامات صورت گرفته در دیگر شهرهای استان، تاکید کرد: حتما در ورودی و خروجی شهرها با همکاری هلال احمر پایگاههای مراقبت جاده ای ایجاد شود تا شرایط مسافران عبوری بررسی و در صورت مشاهده موارد مشکوک، اقدام لازم انجام گیرد.

استاندار زنجان در ادامه به بخشنامه شورای پول و اعتبار کشور مبنی بر استمحال سررسید تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: برای حمایت از واحدهای تولیدی و اصناف، دستورالعمل این اقدام به بانکهای استان نیز ابلاغ شده است.

مقام عالی دولت در استان همچنین با بیان اینکه در تولید مواد شوینده هیچ مشکلی در استان زنجان نداریم و از امشب اسپری و ژل ضد عفونی کننده نیز در اختیار داروخانه های استان قرار می گیرد، افزود: از یکشنبه یک واحد تولید ماسک در خدابنده راه اندازی می شود که با تولیدات این واحد در روز می توانیم 85 هزار ماسک دیگر نیز تولید کرده و در اختیار تعاونی معاونت غذا و داروی علوم پزشکی قرار دهیم.

درحال حاضر 200هزار ماسک در بین داروخانه های استان توزیع شده است و بطور متوسط هر داروخانه 2هزار ماسک در اختیار دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در مقایسه با سایر استان‌ها که درگیری بیشتری با بیماری کرونا دارند، وضعیت استان تحت کنترل بوده و شرایط خوبی حاکم است تاکید کرد: باید مراقبت‌ها بیشتر شود و این مردم هستند که در ادامه راه باید با مسئولان حوزه سلامت استان همراهی داشته باشند و از حضور در اماکن پرجمعیت خودداری کنند تا روند انتقال بیماری کاهش یابد.

فتح الله حقیقی همچنین هشدار داد: اگر واحدهای اجاره مسکن اقدام به اجاره منزل به مسافرانی از سایر استان‌ها بویژه از استان‌های درگیر کرونا کرده اند برخورد خواهد شد و مردم هم حتی‌الامکان از پذیرش مهمان خودداری کنند.

مدیرعالی اجرایی استان همچنین بر ادامه ضدعفونی امکان عمومی، نظارت بر کشتارگاه‌ها با همکاری دامپزشکی و بهداشت و همچنین پیش بینی تخت‌های ویژه قرنطینه تاکید کرد.

در این ارتباط ویدیویی فرمانداران اعلام کردند اقلام بهداشتی مورد نیاز در داروخانه ها موجود است و شرایط در کنترل کامل قرار دارد.

همچنین مقرر گردید ادارات استان زنجان در هفته آینده نیز با ۲ ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز نمایند و تنها ادارات شهرستان خدابنده بنا بر درخواست فرماندار این شهرستان، طبق ساعات روزهای عادی کار خود را آغاز و ۲ ساعت زودتر پایان خواهند داد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز