مدیر روابط عمومی مجمع خیرین سلامت استان زنجان اطلاع داد:

ساخت و تحویل درمانگاه شماره ۴ مرکز بهداشت زنجان توسط مجمع خیرین سلامت استان زنجان

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۵:۰۷:۰۲
کد خبر: ۹۸۵۲۸۱
ساخت و تحویل درمانگاه شماره ۴ مرکز بهداشت زنجان توسط مجمع خیرین سلامت استان زنجان
دکتر محمد باقر آیت اللهی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان زنجان: 50 درصد هزینه این درمانگاه بنا بر وصیت بانوی خیر مرحومه صدیقه ناظری پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مجمع خیرین سلامت استان زنجان یکی از مجامع خیرین سلامت در سطح کشور است که پروژه های نیمه کاره در رابطه با بهداشت را به کمک دانشگاه های علوم پزشکی در سطح کشور ساخته و به اتمام می رساند و جهت بهره برداری تحویل دانشگاه علوم پزشکی می دهد.

امروز شاهد تحویل درمانگاه شماره 4 مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در خیابان دباغ ها بودیم .

با تنی چند از مسولین دانشگاه علوم پزشکی زنجان و مجمع خیرین سلامت استان زنجان گفتگویی انجام دادیم که در دو بخش تقدیم می گردد.

بخش اول:

دکتر محمدرضا صائینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با نحوه ساخت این مرکز اظهار می دارد: مرکز شماره 4 بهداری یکی از مراکزی است که بصورت 50 درصد خیرساز و 50 درصد با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی زنجان انجام شده است. البته امروز برای بازدید آمده ایم و افتتاح آن عنقریب صورت خواهد گرفت. این مرکز که بوسیله مجمع خیرین سلامت استان زنجان ساخته شده است، یک مرکز یونیک و استثنایی می باشد.مراکز دیگر داروخانه و یک سری خدماتی که در اینجا اریه خواهد شد را ندارند. این مرکز دارای داروخانه خوبیست . در کنار آن پزشک ، دندانپزشک، خدمات آزمایشگاهی، خدمات بهداشتی شامل مراقبین سلامت، بهداشت محیط و خدمات مادر و کوک در این مرکز خواهیم داشت که بصورت شهری و روستایی خدمات خواهیم داد. البته داروخانه آنرا به بخش خصوصی واگزار کرده ایم .

امیدواریم با افتتاح این مرکز که به صورت مرکز معین اداره خواهد شد و خدمات گسترده ای در آن ارایه خواهد شد، گام مفیدی جهت آسایش این منطقه برداشته باشیم.

2

دکتر محمد باقر آیت اللهی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان زنجان، مسولیت مستقیم ساخت و تحویل این مرکز را به عهده داشته است . وی در باره چگونگی ساخت این مرکز اظهار می دارد:

محل فعلی درمانگاه شماره 4 سال 1336 توسط مرحوم حاج  محرم علی صباغی برای احداث درمانگاه به سازمان شیرخورشید وقت برای مبارزه با بیماری های کچلی اهدا شد که بعدا جدای از بیماری های پوستی در بخش های دیگر نیز فعال می شود .+تا سال 57 که کل این گونه درمانگاه ها به بهداری بهزیستی منتقل شد و بعد هم به علوم پزشکی. این درمانگاه 10 سالی به صورت مخروبه بدون استفاده مانده بود.

درسال 97 مجمع خیرین سلامت استان زنجان طبق موافقت نامه ای که با دانشگاه علوم پزشکی منعقد نمود مقرر شد به صورت 50 درصد هزینه توسط مجمع خیرین سلامت استان زنجان  و 50 درصد هزینه توسط دانشگاه علوم پزشکی اقدام به ساخت  درمانگاه نماید.

لذا مجمع پس از انجام مراحل قانونی و دریافت مجوز های لازم شروع به ساخت درمانگاه جدید نمود و ظرف 16 ماه با بهترین کیفیت ساخته شد و امروز به نماینده دانشگاه علوم پزشکی و با حضور جناب آقای دکتر صائینی و جناب آقای دکتر حریری و اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان زنجان تحویل گردید.

امید است به زودی توسط مرکز بهداشت شهرستان تجهیز و راه اندازی شود.  قرار است این مرکز خدمات مختلفی را به مردم این منطقه ارایه دهد ازجمله مراقبت های بهداشتی و درمانی، آزمایشگاه و داروخانه که در آن فعال خواهد بود.

لازم به ذکر است مجمع خیرین سلامت استان زنجان مجری ساخت این درمانگاه است که 50 درصد هزینه این درمانگاه بنا بر وصیت بانوی خیر مرحومه صدیقه ناظری پرداخت شده و 50 درصد هم توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان.

با توجه به اینکه زیر بنای این درمانگاه از زیربنای تیپ بیشتر است یعنی 800 متر مربع زیر بنا دارد، مراکز 5 و 8 و 4 با هم ادغام خواهند شد و این درمانگاه تحت عنوان مرکز خدمات جامع شهری و روستایی ارایه خدمات خواهد نمود .

نکته قابل ذکر این است که این مرکز تنها مرکزی است که داروخانه مستقل برای خود دارد که به جهت عدم وجود داروخانه در این محل می تواند موجب رفاه حال ساکنین و روستا های اطراف باشد که پس از این خدمات آزمایشگاهی و داروخانه ای را دریافت خواهند کرد.

(بخش دوم این گزارش در فرصتی دیگر تقدیم می گردد)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز